تیونینگ
جای خالی نسخه M پاور پر شد

ب ام و X7 با تیونینگ داهلر

یکشنبه - ۹ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
ب ام و X7 داهلر

ب ام و علاقه دارد که نسخه های عملکردی بسیاری از خودروهای خود را به مشتری عرضه کند؛ ولی این شرکت برای همه محصولات خود نسخه M Power را توسعه نداده است. یکی از محصولاتی که فاقد نسخه M پاور بوده، اسیووی X7 است که قدرتمندترین نسخه آن تریم X7 M50i بوده که هرچند همین مدل هم اصلا ضعیف نیست. شرکت تیونر داهلر برای پر کردن جای خالی X7 M اقدام به تیونینگ ب ام و X7 کرده و ضمن بهبود عملکرد، به روزرسانی های ظاهری سنجیده ای در این خودرو اعمال کرده تا چهره جذاب تری نسبت به نمونه استاندارد داشته باشد.

مشخصات فنی ب ام و X7 داهلر

به گزارش خودرونویس، ب ام و X7 M50i در حالت استاندارد از یک پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر با دو توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید 523 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو در حالت استاندارد هم حرف های زیادی برای گفتن دارد؛ ولی ظاهرا داهلر به این سطح راضی نیست. نسخه تیون شده X7 توسط داهلر دارک Shadow ادیشن نام داشته که به لطف تغییرات صورت گرفته بیشینه قدرت تولیدی آن به 621 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن به 830 نیوتن متر رسیده است.

پیشرانه ب ام و X7 داهلر

این یک ارتقا بسیار خوب نسبت به مدل پایه ب ام و X7 محسوب می شود، ولی با این حال داهلر یک کیت قدرتمندتر به نام استیج 2 هم برای X7 توسعه داده که با نصب آن بیشینه قدرت تولیدی این خودرو به 637 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن به 850 نیوتن متر افزایش پیدا می کند.

نمای عقب ب ام و X7 داهلر

استایل ظاهری ب ام و X7 داهلر

شرکت داهلر علاوه بر افزایش توان و بهبود عملکرد ب ام و X7، ظاهر آن را نیز دستخوش تغییراتی قرار داده که از جمله آنها می توان به تریم کرومی مشکی رنگ بدنه، سیستم تعلیق بادی با ارتفاع کمتر نسبت به نسخه استاندارد و رینگ های 23 اینچی فورج با 11 پره اشاره کرد که به رنگ خاکستری مات مزین شده و استایلی بسیار زیبا به این X7 تیونینگ شده بخشیده اند.

نمای عقب ب ام و X7 داهلر

همچنین داهلر یک سیستم اگزوز ارتقا یافته از جنس استیل با چهار خروجی برای X7 نصب کرده که رنگ خروجی های آن با رنگ خاکستری رینگ ها یکسان است. این سیستم اگزوز دارای قابلیت کنترل فلاپ ها بوده تا امکان شخصی سازی صدای تولیدی وجود داشته باشد. کنترل صدای تولیدی این سیستم اگزوز به وسیله کلیدهای تعبیه شده روی غربیلک فرمان صورت می گیرد.

داشبورد ب ام و X7 داهلر

داهلر در این لحظه هیچ آمار و ارقامی در خصوص عملکرد این نسخه تیونینگ شده ب ام و X7 و میزان بهبود آن نسبت به مدل استاندارد اعلام نکرده؛ ولی یقینا به مراتب سریع تر از X7 M50i شده است. داهلر درون کابین X7 حداقل تغییرات ممکن را اعمال کرده و مشتریان قادر هستند که کیلومتر شمار این خودرو تا سرعت 330 کیلومتر بر ساعت ارتقا دهند.

 

سخن پایانی

شرکت داهلر تیراژ محدودی برای این پکیج تقویتی در نظر گرفته و قصد دارد که تنها 500 دستگاه از X7 Dark Shadow ادیشن را به تولید برساند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟