تیونینگ
با همکاری مالک خودرو و چندین شرکت تیونر و کمپانی ب ام و توسعه یافت

ب ام و M2 CSL Turbomeister ادای دین به 2002 کانسپت

سه شنبه - ۹ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
ب ام و M2 csl

 
با وجود مشاهده تصاویر جاسوسی متعدد در سال های 2018 و 2019، ب ام و هیچگاه کارهای توسعه و طراحی M2 CSL را به اتمام نرساند. بدین ترتیب ب ام و M2 CS که در نوامبر سال 2019 رونمایی شده بود، عملکردی ترین مدل سری 2 تا به این لحظه محسوب می شود. ضمن اینکه با توقف تولید نسخه M2 استاندارد در اروپا از اوایل سال 2020، دیگر هیچ امیدی به تولید مدل قدرتمند و پرچمدار M2 CSL وجود ندارد.

به گزارش خودرونویس، ولی یکی از طرفداران دو آتیشه ب ام و در آلمان با همکاری تیم طراحی این کمپانی موفق شده نسخه غیر رسمی با مجوز تردد در سطح خیابان ب ام و M2 CSL را طراحی و تولید کند. این خودرو که بر پایه نسخه M2 استاندارد توسعه یافته تلاش زیادی در سبک سازی و کاهش وزن آن شده که نتیجه این زحمات کاهش 110 کیلوگرمی وزن این خودرو نسبت به M2 معمولی شده است. به عبارت دیگر این خودرو حال وزنی برابر با ب ام و M3 E46 CSL که محبوب ترین خودرو نزد طرفداران این برند باواریایی است، دارد.

نمای عقب ب ام و M2 csl

به روزرسانی های فنی

همانطور که بیان شد، این خودرو بر پایه ب ام و M2  مدل 2016 توسعه یافته و پسوند CSL Turbomeister ادیشن به نام آن اضافه شده که نشان دهنده چندین تغییر فنی در جهت بهبود عملکرد و توان خودرو بوده که مهم ترین آنها روی پیشرانه 3 لیتری دو توربوشارژ S55 این خودرو اعمال شده است. این پیشرانه محبوب و پر توان به لطف تغییرات اعمال شده حال قادر به تولید بیشینه قدرت 520 اسب بخار و بیشینه گشتاور 660 نیوتن متر است. به لطف تغییرات اعمال شده این M2 تیون شده 108 اسب بخار قدرت و 110 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به مدل استاندارد خود تولید می کند.

پروژکتور زیر درب ب ام و M2 csl

جهت یادآوری بیان می کنیم که ب ام و M2 در حالت استاندارد کمی بیش از چهار ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت زمان نیزا دارد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز روی 250 کیلومتر بر ساعت به صورت الکترونیکی محدود شده است؛ البته با سفارش پکیج M درایور بیشینه سرعت قابل پمایش این خودرو به 174 کیلومتر بر ساعت افزایش می یابد.

صفحه کیلومتر ب ام و M2 csl

پیشرانه این خودرو توسط شرکت Beek Auto در هلند به روزرسانی و تقویت شده و سیستم اگزوز آن نیز ساخته شرکت معتبر و توانمند آکراپوویک است. نصب کیت حرفه ای سیستم تعلیق موجب بهبود هندلینگ خودرو در پیست و همچنین ارتقا کیفیت سواری در جاده شده که این کیت تعلیق ب ام و M2 توسط شرکت AST طراحی شده است. شرکت Defined Coding از انگلیس نیز نرم افزار ویژه ای را برای کنترل گیربکس و دیفرانسیل این خودرو توسعه داده است.

چراغ عقب و لوگو ب ام و M2 csl

استایل ظاهری

یک کمپانی انگلیسی دیگر به نام Topaz دیتیلینگ مسئول اجرای تم ویژه ظاهری این خودرو را بر عهده گرفت. طراحی Turbomeister تلفیقی از رنگی متفاوت و تکنیک فویل بوده که به عنوان ادای دینی به ب ام و 2002 Hommage مفهومی اجرا شده است. شرکت ب ام و با علاقه زیاد به مالک و سازنده این M2 CSL خاص این اجازه را داد تا مطالعه و اندازه گیری را در مقیاس واقعی انجام دهد تا شرکت انگلیسی Topaz بتواند نمونه دقیق تر و بهتری را طراحی و تولید کند.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟