اخبار خودرو جهان
خداحافظی با نسل فعلی با عرضه یک پکیج تقویتی قدرتمند

ب ام و M2 کامپتیشن توسط Lightweight تیون شد

دوشنبه - ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
ب ام و M2 lightweight

ب ام و M2 به لطف بهره بردن از سیستم انتقال قدرت عقب محرک و پیشرانه شش سیلندر خطی و وزنی سبک به نسبت قدرت تولیدی، یکی از جذاب ترین محصولات این برند آلمانی از دید طرفداران است و امسال سال پایانی عرضه این نسل ب ام و سری 2 و M2 است. چراکه ب ام و بنا دارد تا پیش از پایان سال نسل جدید سری 2 کوپه را معرفی کند و پیش بینی می شود که نسخه قدرتمند M آن در سال 2022 به بازار جهان عرضه شود.

به گزارش خودرونویس، از آنجایی که ب ام و M2 آخرین ماه های عرضه خود به بازار جهانی را سپری می کند، یک تیونر آلمانی به نام Lightweight با عرضه یک پکیج تقویتی خیره کننده برای ب ام و M2 سعی کرده به نوعی با این کوپه اسپرت و دوست داشتنی آلمانی خداحافظی کرده باشد. این نسخه تیون شده ب ام و M2 کامپتیشن فاینال ادیشن نام دارد که جدا از اعمال تم ظاهری تیره بسیار جذاب بدنه، تیم Lightweight پیشرانه نصب شده در M2 کامپتیشن را تیونینگ کرده اند و موفق به استخراج قدرتی بیشتر حتی از خودروهایی همچون M4 و M5 شده اند.

نمای عقب ب ام و M2 lightweight

مشخصات فنی ب ام و M2 کامپتیشن فاینال ادیشن

همانطور که گفته شد، گروه Lightweight به روزرسانی همه جانبه ای را با هدف استخراج قدرت خیره کننده در پیشرانه M2 کامپتیشن اعمال کرده اند و این کوپه کوچک و جذاب باواریایی حال قادر به تولید بیشینه قدرت 731 اسب بخار و بیشینه گشتاور 880 نیوتن متر شده است. این سطح قدرت برای خودرویی سبک و کوچک مانند M2 به مراتب بیش از حد نیاز بوده و انتظار عملکردی فرا زمینی و خارق العاده را باید از این M2 تیونینگ شده داشت. ولی متاسفانه شرکت Lightweight اطلاعات مربوط به شتاب اولیه صفر تا 100 و همچنین نهایت سرعت این M2 ارتقا یافته را منتشر نکرده است.

کنسول وسط ب ام و M2 lightweight

جهت یادآوری بیان می کنیم که ب ام و M2 کامپتیشن از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید 405 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو در حالت استاندارد قادر است طی 4.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 280 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. به خوبی می توان تصور کرد که افزایش بیش از 300 اسب بخاری قدرت و ارتقا 330 نیوتن متری گشتاور این پیشرانه، چه تاثیر شگرفی می تواند روی عملکرد این کوپه جذاب داشته باشد.

اگزوز ب ام و M2 lightweight

این ب ام و M2 تیون شده علاوه بر بهره بردن از هدرز HJS 2×200 Zeller، دارای شاسی ارتقا یافته Pro Street بوده که با همکاری Eibach توسعه یافته است. همچنین برای سیستم ترمز ب ام و M پرفورمنس این خودرو، یک کیت خنک کننده ترمز به همراه شلنگ های استیل بافته شده نصب شده است.

کابین ب ام و M2 lightweight

استایل ظاهری ب ام و M2 کامپتیشن Lightweight

از منظر طراحی باید اظهار کنیم که به روزرسانی های اعمال شده بسیار ساده هستند. شرکت Lightweight قطعات فیبر کربنی متعددی را به M2 اضافه کرده و برای این خودرو یک دست رینگ 19 اینچی با آلیاژ فورج نصب کرده است. درون کابین هم چهار صندلی استاندارد CS نصب شده و غربیلک فرمان نیز با جیر آلکانتارا تودوزی شده که روی آن کلیدهایی آبی رنگ نصب شده است. این تریم آبی رنگ در شیفتر دنده و همچنین پدال ها نیز اعمال شده است. مانند هر خودروی اسپرت دیگر، کابین این M2 تیون شده مملو از قطعات با تریم فیبر کربنی است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟