به گزارش خودرونویس، به تازگی و برای اولین بار تصاویر جاسوسی ب ام و iX1 الکتریکی در حال تست در خیابان منتشر شده که ظاهرا به پنل های بدنه تولیدی نیز مجهز بوده است. با وجود اینکه ب ام و بدنه این کراس اوور کامپکت الکتریکی به صورت گسترده با استیکر پوشانده بود، ولی قطعا نمی توان همه چیز را زیر استیکر مخفی کرد!

 

طراحی ظاهری ب ام و iX1

از آنجایی که ب ام و iX1 نسخه تمام الکتریکی X1 محسوب می شود، استایل ظاهری این خودرو چندان متفاوت از نسخه معمولی بنزینی نیست. در واقع ب ام و در توسعه iX1سیاست مشابهی را با iX3 که نسخه الکتریکی X3 محسوب می شود، پیش گرفته است. ولی به هر حال انتظار می رود که iX3 تفاوت هایی هم در طراحی برخی از قسمت ها نسبت به X1 داشته باشد و طراحی آن تا حد زیادی به برادر الکتریکی بزرگتر خود یعنی iX3 شبیه باشد.

نمای عقب ب ام و iX1 الکتریکی

شباهت های طراحی میان iX1 و iX3 در چیزهایی مانند جلوپنجره بسته، رینگ های آیرودینامیک و تریم آبی روی بدنه خلاصه می شود که این سه از اصلی ترین تفاوت های X1 الکتریکی با نسخه های درونسوز از نظر ظاهری هستند. در نگاه اول تشخیص نسخه پروتوتایپ iX1 از ب ام و X1 معمولی بسیار دشوار است، ولی با نگاه دقیق تر متوجه برچسب خودروی الکتریکی در حال تست روی قسمت جانبی بدنه می شویم و شک ما به یقین تبدیل می شود که این خودرو iX1 است.

 

مشخصات فنی احتمالی iX1

در این لحظه چیز زیادی از جزییات پیشرانه این کراس اوور الکتریکی جدید در دسترس نیست، ولی بعید است که تفاوتی میان مشخصات فنی ب ام و iX1 و ب ام و X3 الکتریکی وجود داشته باشد. اگر چنین باشد، انتظار می رود که یک موتور الکتریکی برای این کراس اوور الکتریکی نصب شود که نیروی تولیدی آن به محور عقب منتقل می شود.

نمای جانبی ب ام و iX1 الکتریکی

با توجه به ابعاد کوچکتر iX1 نسبت به iX3 انتظار می رود که ب ام و پک باتری کوچکتری برای آن نصب کند که به همین دلیل مسافت قابل پیمایش در حالت شارژ کامل این خودرو نیز مقداری از iX3 کمتر می شود. موتور الکتریکی ب ام و iX3 قادر به تولید بیشینه قدرت 282 اسب بخار و بیشینه گشتاور 400 نیوتن متر است و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز روی 180 کیلومتر محدود شده است. بدین ترتیب iX1 نیز می توان قدرت و گشتاور مشابهی با iX3 داشته باشد؛ گرچه تا زمانی که این خودرو رونمایی و تولید شود خیلی چیزها ممکن است تفاوت کند. البته بعید به نظر می رسد که از رونمایی ب ام و iX1 الکتریکی خیلی فاصله داشته باشیم.

 

سخن پایانی

پیش بینی می شود که نسخه درونسوز نسل بعدی ب ام و X1 اواخر سال 2021 یا اوایل 2022 رونمایی شود. بدین ترتیب نسخه تمام الکتریکی این کراس اوور پس از رونمایی مدل درونسوز جدید معرفی خواهد شد که بعید می دانیم زودتر از اواخر سال 2022 صورت گیرد. ب ام و X1 جدید همانند مدل فعلی دارای پیشرانه های بنزینی و دیزلی متعدد و همچنین مدل پلاگین هیبریدی نیز خواهد بود.

 

منبع motor1
5 از 2 رای