اخبار خودرو جهان
اولین سدان غیر عقب محرک باواریایی ها

ب ام و سری 2 گرن کوپه جلو محرک معرفی شد

پنجشنبه - ۱۱ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
ب ام و سری 2 گرن کوپه sdrive28i

کمپانی ب ام و تنوع مدل های سری 2 گرن کوپه را با افزودن یک نسخه جلومحرک به مدل های موجود این خودرو افزایش داده است. این خودرو اولین سدان جلو محرک ب ام و در بازارهای جهانی محسوب می شود؛ لازم به ذکر بوده که ب ام و مدتی پیش نسخه جلو محرک کراس اوور X1 را نیز به بازار جهانی عرضه کرد که این موضوع نیز سنت شکنی دیگری از کمپانی ای بوده به خودروهای عقب محرک جذابش معروف است.

به گزارش خودرونویس، این سری 2 گرن کوپه جلومحرک جدید 228i sDrive نام دارد که نقش نسخه پایه و ارزان قیمت این خودرو را در بازار آمریکا ایفا می کند. این خودرو یک پله نسبت به 228i xDrive گرن کوپه جایگاه پایین تری دارد و برچسب قیمت نسخه پایه آن چیزی معادل 35 هزار و 700 دلار اعلام شده که حدود دو هزار دلار از نسخه تمام چرخ محرک خود ارزان تر است.

نمای عقب ب ام و سری 2 گرن کوپه sdrive28i

مشخصات فنی ب ام و 228i جلو محرک

همانند مدل تمام چرخ محرک، ب ام و 228i FWD نیز به یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر مجهز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 228 اسب بخار و بیشینه گشتاور 350 نیوتن متر است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. از آنجایی که این مدل دارای سیستم انتقال قدرت جلو محرک است، طی 6.3 ثانیه می تواند سرعت خود را از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت برساند؛ این در حالی بوده که نسخه تمام چرخ محرک این خودرو طی 6 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت می رسد.

هرچند نسخه جلومحرک شتابگیری اولیه کمتری نسبت به مدل تمام چرخ محرک دارد، ولی مصرف سوخت آن به دلیل بهره بردن از سیستم انتقال قدرت ساده تر نسبت به نمونه چهار چرخ محرک مقداری جزیی کمتر شده است. به گفته ب ام و این مدل در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 8.4 لیتر بنزین مصرف می کند؛ این در حالی بوده که نسخه چهار چرخ محرک همین خودرو برای 100 کیلومتر پیمایش به 8.7 لیتر بنزین نیاز دارد.

کابین ب ام و سری 2 گرن کوپه sdrive28i

نسخه های قدرتمندتر سری 2 گرن کوپه

قدرتمندترین و مجهزترین مدل سری 2 گرن کوپه، نسخه M235i xDrive بوده که قیمت پایه آن 45 هزار و 500 دلار اعلام شده است. این مدل هم از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بهره می برد که در این خودرو بیشینه قدرت تولیدی آن به 301 اسب بخار رسانده شده و قادر به تولید بیشینه گشتاوری معادل 450 نیوتن متر است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت xDrive به هر چهار چرخ منتقل می شود.

این نسخه قدرتمند ب ام و سری 2 گرن کوپه قادر است طی 4.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 250 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نمای جانبی ب ام و سری 2 گرن کوپه sdrive28i

ارزان ترین محصول ب ام و در بازار آمریکا

در حالی که تصور می کنید ارزان قیمت ترین ب ام و در بازار آمریکا، همین سری 2 گرن کوپه جلو محرک است، ولی باید اظهار کنیم که کراس اوور X1sDrive28i جلو محرک 300 دلار نسبت به سری 2 گرن کوپه sDrive28i ارزان تر است. این کراس اوور با دارابودن همان پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ 228 اسب بخاری، برچسب قیمتی معادل 35 هزار و 400 دلار دارد که درست مانند سری 2 به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک برای انتقال قدرت به چرخ های جلو مجهز شده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟