اخبار خودرو جهان
رقیب اصلی ب ا م و M8

ب ام و آلپینا B8 گرن کوپه رونمایی شد

پنجشنبه - ۵ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
آلپینا ب ام و B8 گرن کوپه

کمپانی آلپینا مدت هاست که مشغول تیونینگ و ارتقا چشمگیر محصولات ب ام و بوده و برای اینکه هیچ فردی تصور نکند با یک نسخه استاندارد رو به روست، نشان خود را روی خودروهای شخصی سازی و تیونینگ شده نصب می کند. مدتی بود که ما می دانستیم آلپینا در حال شخصی سازی ب ام و سری 8 گرن کوپه است؛ ولی امروز سرانجام این گرند کوپه لاکچری قدرتمند رونمایی شده است.

به گزارش خودرونویس، آلپینا در اقدامی شگفت آور  ب ام و آلپینا B8 گرن کوپه 2022 را به یک پیشرانه با قدرتی فراتر از 600 اسب بخاری مجهز کرده تا به نوعی M8 گرن کوپه را به چالشی اساسی فرا بخواند.

نمای عقب آلپینا ب ام و B8 گرن کوپه

مشخصات فنی آلپینا B8 گرن کوپه

ب ام و آلپینا B8 گرن کوپه از یک پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بهره می برد که به لطف آلپینا بیشینه قدرت تولیدی آن به مرز 612 اسب بخار رسیده است. بیشینه گشتاور تولیدی این پیشرانه هم 800 نیوتن متر اعلام شده و اگر این آمار و ارقام برایتان جالب است به این دلیل بوده همین پیشرانه با این مشخصات روی اسیووی آلپینا XB7 که نسخه ارتقا یافته ب ام و X7 محسوب می شود، نصب شده است.

پیشرانه آلپینا ب ام و B8 گرن کوپه

ولی این پیشرانه یقینا روی B8 گرن کوپه عملکردی بهتری نسبت به XB7 از خود نشان می دهد. ب ام و اظهار کرده که آلپینا B8 قادر است طی 3.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد که مقداری جزیی نسبت به M8 کندتر است؛ ولی بیشینه سرعت قابل پیمایش آلپینا B8 چیزی معادل 322 کیلومتر بر ساعت گزارش شده که بیشتر از M8 است.

آلپینا ب ام و B8 گرن کوپه

البته باید اظهار کنیم که به روزرسانی های آلپینا در سری هشت گرن کوپه صرفا به افزایش توان پیشرانه محدود نمی شود؛ بلکه این شرکت برای سیستم تعلیق B8 گرن کوپه فنرهای Eibach و تکیه گاه هایی محکم تر بوده که در جلو از پایه های Hydro به منظور افزایش راحتی سواری بهره می برد. همچنین استرس بارهای مقاوم تری برای اکسل جلو و بازوهای جناغی پایینی سخت تری برای این خودرو نصب شده اند که موجب بهبود کیفیت سواری این خودرو شده است. آلپینا همچنین سیستم فرمان یکپارچه فعال سری 8 گرن کوپه را به منظور بهبود پاسخ و فرمان پذیری B8 ارتقا داده است.

 

استایل ظاهری و کابین آلپینا B8 گرن کوپه

ب ام و B8 گرن کوپه به رینگ های 20 پره با سایز 21 اینچی مجهز شده است. این رینگ ها با تایرهای برند Pirelli پوشانده شده اند که ب ام و ادعا کرده صرفا برای ب ام و آلپینا B8 طراحی شده است. همچنین امکان نصب رینگ های 20 اینچی با تایرهای مناسب همه فصول نیز برای آلپینا B8 وجود دارد. همچنین نصب سیستم ترمز چهار پیستونه برمبو با کالیپرهای آبی رنگ خیال راننده را از بابت متوقف کردن این سوپر سدان قدرتمند لوکس آسوده کرده است.

آلپینا ب ام و B8 گرن کوپه

در قسمت جلو و عقب این خودرو شاهد نصب نوشته Alpina ضمن اعمال به روزرسانی هایی ساده هستیم. در پروفیل جلو شاهد نصب ورودی های هوای بزرگ و در قسمت عقب نیز یک اسپویلر در لبه صندوق عقب، دیفیوزر با تم مشکی رنگ و سیستم اگزوز ارتقا یافته آلپینا با خروجی های اگزوز بیضی شکل هستیم.

کنسول وسط آلپینا ب ام و B8 گرن کوپه

درون کابین هم شاهد رد پای آلپینا هستیم و برای زیبایی بیشتر از تریم چوبی، چرم و جیر آلکانتارا برای تزیین کابین استفاده شده است. همچنین در قسمت های مختلف کابین از جمله پا رکابی ها تا کنسول میانی، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان نشان آلپینا دیده می شود.

 

سخن پایانی

آلپینا قصد دارد که B8 گرن کوپه را در بازار آمریکا به فروش برساند. عرضه این خودرو در نمایندگی از بهار آغاز شده و برچسب قیمت پایه آن 139 هزار دلار اعلام شده است. این یعنی B8 آلپینا چیزی در حدود 10 هزار دلار گرانتر از M8 گرن کوپه بوده؛ ولی 3 هزار دلار از M8 گرن کوپه کامپتیشن پکیج ارزان تر است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟