اخبار خودرو جهان
دورخیز برای شکستن رکورد

بنتلی کانتیننتال GT3 رقابت های Pikes Peak

یکشنبه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
بنتلی کانتیننتال GT3 Pikes peak

تیم بنتلی در حال آماده شدن برای حضور در رقابت های تپه نوردی Pikes Peak بوده و برای حضور در این رقابت پرهیجان خودروی بنتلی کانتیننتال GT3 را آماده کرده اند. امروز بنتلی جزییات جذابی را از این خودرو مسابقه ای خود منتشر کرده و قرار است که با آن در رقابت تپه نوردی Pikes Peak در 27 ژوئن شرکت کند. بنتلی قصد دارد که با این خودرو رکوردی تازه در سگمنت خود به ثبت برساند.

مشخصات فنی بنتلی کانتیننتال GT3

به گزارش خودرونویس، این نسخه ویژه بنتلی کانتیننتال GT3 که برای رقابت های تپه نوردی Pikes Peak توسعه یافته، به یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ مشابه نسخه کانتیننتال GT مجهز شده است. ولی این پیشرانه در این گرندتورر مسابقه ای قادر به تولید بیشینه قدرت 750 اسب بخار و بیشینه گشتاور 1000 نیوتن متر شده است. تیم مسابقه ای بنتلی ادعا کرده اند که ممکن است توان تولیدی این پیشرانه را تا روز برگزاری رقابت های Pikes Peak از این هم بالاتر ببرند.

بنتلی کانتیننتال GT3 Pikes peak

از جمله به روزرسانی های اعمال شده در این پیشرانه نسبت به نمونه استاندارد نصب شده روی کانتیننتال GT می توان به نصب پیستون های جدید و اتصالات مقاوم تر اشاره کرد. همچنین توربوشارژهایی بزرگتر برای این پیشرانه نصب شده اند که بوست آنها نیز روی 31.9 psi تنظیم شده است. منیفولد این خودرو نیز از جنس فیبر کربن طراحی شده است. یک سیستم اگزوز حرفه ای از برند آکراپوویک برای این خودرو نصب شده که از جنس آلیاژ Inconel و با تکنولوژی پرینت سه بعدی تولید شده است. خروجی اگزوز این کانتیننتال هم در پشت چرخ های جلو طراحی شده است.

پیشرانه بنتلی کانتیننتال GT3 Pikes peak

تیم بنتلی یک سیستم خنک کننده ثانویه هم در قسمت عقب نصب کرده که شامل یک واتر پمپ مجزاست. به وسیله داکت ها و کانال های طراحی شده در کنار شیشه جانبی، هوای تازه به رادیاتور کمکی نصب شده در قسمت عقب به منظور خنک سازی منتقل می شود. این پیشرانه برای در دسترس قرار دادن حداکثر توان خود، به سوخت مسابقه ای 98 Ron با اکتان بالا نیاز دارد. این سوخت ترکیبی تجدیدپذیر صرفا ویژه مسابقات اتومبیلرانی است.

گیربکس نصب شده روی این خودرو همان نمونه موجود روی نسخه مسابقه ای معمولی کانتیننتال GT3 مسابقه ای است. ولی شفت گیربکس بزرگتری برای انتقال قدرت بهتر و ماندگاری بیشتر برای این نسخه حاضر در رقابت های Pikes Peak نصب شده است.

نمای عقب بنتلی کانتیننتال GT3 Pikes peak

استایل ظاهری و راننده

بنتلی کانتیننتال GT3 حاضر در رقابت های Pikes Peak تا 30 درصد نیروی رو به پایین بیشتری نسبت به نمونه GT3 استاندارد تولید می کند. برای تولید این نیروی رو به پایین، بنتلی این کانتیننتال GT3 را به بزرگترین باله عقبی که تا به امروز روی خودروهای مسابقه ای نصب شده، مجهز کرده است. همچنین در پروفیل عقب دیفیوزری جدید برای این خودرو نصب شده است. در قسمت جلو هم یک اسپلیتر بزرگ دو صفحه ای برای بهبود آیرودینامیک نصب شده است.

نمای جانبی بنتلی کانتیننتال GT3 Pikes peak

بنتلی برای رانندگی با کانتیننتال GT3، سه دوره قهرمان رقابت های Pikes Peak یعنی Rhys Millen را استخدام کرده است. وی پیشتر نیز در سال 2018 با بنتلی بنتایگا W12 و همچنین در سال 2019 با کانتیننتال GT تجربه همکاری با این خودروساز انگلیسی را داشته است. برای اینکه بنتلی رکورد این کلاس را با کانتیننتال GT3 بشکند، باید پیست پرچالش Pikes Peak را در کمتر از 9 دقیقه و 36 ثانیه طی کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟