اخبار خودرو جهان
عرضه اولین خودروی تمام الکتریکی در سال 2025

بنتلی از سال 2030 تمام الکتریکی می شود

شنبه - ۱۷ آبان ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
بنتلی exp 100 GT

بیش از یک قرن است که کمپانی بنتلی در حال تولید خودروهای فوق لاکچری، مجلل و اشرافی است. این برند لاکچری بریتانیایی طی دهه های گذشته به استفاده از پیشرانه های قدرتمند هشت سیلندر و 12 سیلندر برای محصولات خود رو آورده است؛ ولی از آنجایی که بازار خودرو و سلیقه مشتریان به سمت خودروهای الکتریکی سازی شده تغییر مسیر داده و بنتلی نیز قصد دارد که رهبری خود در خودروهای لوکس را در خودروهای الکتریکی نیز حفظ کند، اظهار کرده که تمام محصولات این برند لاکچری از سال 2030 به بعد تمام الکتریکی خواهند بود.

به گزارش خودرونویس، مدیرعامل بنتلی آدریان هالمارک طی بیاینه امروز اعلام کرد که این کمپانی قصد دارد در آینده خودروهای الکتریکی مختلفی را در سگمنت های متعدد به بازار عرضه کند. وی اشاره کرد که آینده بنتلی در گرو تولید خودروهایی تمام الکتریکی گره خورده است. مدیرعامل بنتلی در ادامه گفت که این شرکت تنها روی تولید یک خودروی الکتریکی فعالیت نکرده و در حال توسعه چندین خودروی الکتریکی برای عرضه به بازار در آینده است.

 

اولین خودروی الکتریکی بنتلی

طبق گفته های مدیرعامل بنتلی، قرار است که اولین خودروی تمام الکتریکی این کمپانی در سال 2025 روی یک پلفترم جدید ویژه خودروهای الکتریکی به بازار عرضه شود. در سال 2026 هم تمام محصولات قابل عرضه بنتلی به صورت پلاگین هیبریدی و یا تمام الکتریکی خواهند بود. در اواخر دهه فعلی نیز بنتلی تولید پیشرانه های درونسوز را به طور کامل متوقف خواهد کرد و به جای آن به تولید موتورهای الکتریکی و باتری های پیشرفته رو می آورد.

نمای عقب بنتلی exp 100 GT

استراتژی آینده بنتلی

در همین خصوص هالمارک می گوید: تا سال 2030 دیگر هیچ پیشرانه درونسوزی در بین محصولات بنتلی وجود نخواهد داشت. این یک تغییر اساسی و گریز ناپذیر برای صنعت خودروسازی جهان بود و ما(بنتلی) قصد داریم که این تغییر را در سگمنت خودروهای لوکس رهبری کنیم. ادعای رهبری ما در حوزه خودروهای الکتریکی لاکچری حرفی بی پایه و اساس نیست، چراکه هم اکنون بیش از 55 درصد از مشتریان بنتلی تمایل زیادی برای خرید یک بنتلی تمام الکتریکی دارند.

پس یقینا این درصد برای خرید بنتلی الکتریکی طی سال های آتی رشد بیشتری خواهد داشت و در صورت عرضه بنتلی تمام الکتریکی ضمن پوشش تقاضا مشتریان فعلی، مشتریان جدیدی هم به این برند بریتانیایی لاکچری جلب خواهند شد.

نمای جانبی بنتلی exp 100 GT

بخشی از استراتژی و برنامه بنتلی برای آینده، تولید خودروهایی بدون قطعات پلاستیکی تا سال 2025 و همچنین تولید خودروهایی که کربن آزاد نمی کنند تا سال 2030 است. لازم به ذکر است که این کمپانی همین سیاست را در سایت تولیدی مرکزی خود در Crewe نیز اعمال کرده و قصد دارد تا با فرآیند تولید پایدارتر و پاک تر، تولید کربن و گازهای گلخانه ای ناشی از فرآیند تولید خودرو را طی 10 سال آینده رفته رفته کمتر کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟