بریجستون بزرگ ترین تولیدکنندگان تایر خودرو شد

دوشنبه - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
تایر

برای یازدهمین سال متوالی، بریجستون بزرگترین تولیدکننده تایر در دنیا معرفی شد. بخش بسیار بزرگی از بازار تایر خودرو در دنیا در اختیار آمریکا و کشورهای شرق آسیا قرار دارد. بزرگ ترین کارخانه تولید تایر جهان در ایالت اوهایو آمریکا قرار دارد اما این برند ژاپنی بریج استون است که برای یازدهمین سال متوالی در صدر تولیدکنندگان تایر جهان ایستاده است.

به گزارش خودرونویس،تبدیل شدن به یک برند معتبر جهانی رویایی است که به تاسیس Bridgestone Tire Co Ltd در سال ۱۹۳۱ باز می گردد. موسس این مجموعه Shojiro Ishibashi، با پیش بینی نیازهای آتیِ بازارِ لاستیک خودروهای سواری و همچنین تقاضاهای جهانی ترجمه ی نام انگلیسی خود را به عنوان نام این کمپانی برگزید.

احتمالا او از همان موقع در اندیشه جهانی کردن نام “گروه بریجستون” بوده است.به موازات گسترش بازار خودروهای ژاپنی، کمپانی بریجستون هم با توسعه دادن فعالیت های خود به بزرگترین تولید کننده تایر در ژاپن تبدیل شد.ایشیباشی که تجارت را از خانواده خود به ارث برده بود؛ در سن ۴۱ سالگی بزرگترین کمپانی تولیدکننده تایر در جهان را تاسیس کرد. او یک ژاپنی واقعی بوده و امپراتوری آفتاب تابان را با تجارت خود از شرق تا غرب گسترش داد.

کیفیت، ایمنی، دوام و پایداری مناسب لاستیک های بریجستون باعث شده تا این نشان تجاری همیشه در صدر بهترین لاستیک سازهای دنیا قرار بگیرد. باید اشاره کرد که نشان بریجستون در بررسی های انجام شده معتبری چون جی دی پاور آمریکا، همیشه به عنوان یکی از نشان های مطمئن در بحث لاستیک معرفی شده است.

سابقه تولید این برند برای خودروهای فرمول ۱ و از طرفی ساخت لاستیک هایی با دوام بالا برای خودروهای معدن باعث شده تا هر سال به عنوان یکی از بهترین ها در دنیا شناخته شود.

علاوه بر این بریجستون فعالیت های برون مرزی خود به خصوص در آسیا را هم توسعه داد. در سال ۱۹۸۸ با خرید Firestone Tire & Rubber Company که یک کمپانی فوق العاده معتبر جهانی با تاریخچه ای محکم به شمار می رفت، به یکی از بزرگترین کمپانی های جهانی تولید کننده لاستیک و تایر تبدیل و با اختصاص دادن تیم های مستقر در سراسر دنیا خود را به ارائه برترین خدمت، کیفیت و تکنولوژی موظف کرد.

در ادامه با بزرگ ترین تولیدکنندگان تایر در جهان بر حسب میزان تولیدات آن ها تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی آشنا می شوید:

طیف محصولات تولیدی میزان در آمد در سال 2019 کشور سازنده برند
خودروی سواری، کامیون، چرخ هواپیما ۲۷.۲۲ میلیارد دلار ژاپن بریج استون
خودروی سواری، کامیون، چرخ هواپیما ۲۵.۴۰ میلیارد دلار فرانسه میشلین
خودروی مسابقه ای، کامیون، چرخ هواپیما ۱۵.۳۷ میلیارد دلار آمریکا گود ییر
خودروی سواری، موتورسیکلت، دوچرخه ۱۳.۱۱ میلیارد دلار آلمان کانتیننتال
خودروی سواری، تراکتور ۶.۸۱ میلیارد دلار ژاپن ساموتیمو
خودروی سواری، کامیون، اتوبوس ۶.۱۲ میلیارد دلار کره جنوبی هانکوک
خودروی سواری، خودروی مسابقه ای ۶.۱۵ میلیارد دلار ایتالیا پیرلی
خودروی سواری، کامیون، موتور، دوچرخه ۴.۱۴ میلیارد دلار ژاپن یوکوهاما
داده نشده داده نشده چین ژونگ چه
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟