اخبار خودرو جهان
لوکس، مجلل و با شکوه با قیمتی ارزان تر نسبت به رقبا

مرسدس میباخ GLS 600 رقیب سرسخت کالینان و بنتایگا

دوشنبه - ۱ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
مرسدس میباخ GLS 600

در حالی که نسخه معمولی مرسدس بنز GLS رقیب اصلی اسیووی های لوکس مانند ب ام و X7 و کادیلاک اسکالید و رنج روور محسوب می شود، نسخه فوق لوکس مرسدس میباخ GLS 600 رقیب اصلی اسیووی های سوپرلوکسی مانند بنتلی بنتایگا، رولزرویس کالینان و رنج روور SVAutobiography محسوب می شود.

به گزارش خودرونویس، روی کاغذ مرسدس میباخ GLS 600 تمامی ویژگی های لازم برای رقابت در مقابل ابراسیووی هایی همچون بنتلی بنتایگا و رولزرویس کالینان را دارد. این خودرو دارای استایلی شیک و گیرا، کابینی بسیار مجلل و با شکوه که با بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه طراحی و تولید شده و دارای انواع تجهیزات و امکانات به منظور راحتی سرنشینان است.

نمای عقب مرسدس میباخ GLS 600

همچنین میباخ درون کابین GLS میباخ از مواد عایق بیشتری نسبت به GLS معمولی استفاده کرده تا کابینی آرام و بی صدا برای این خودرو به ارمغان آید و از ورود صداهای اضافی بیرون به کابین جلوگیری شود و سواری این خودرو مانند نشستن بر روی یک قالیچه روان باشد و سرنشینان عقب به راحتی بتوانند تا رسیدن به مقصد درون کابین بخوابند و استراحت داشته باشند.

پیشرانه مرسدس میباخ GLS 600

مشخصات فنی میباخ GLS

تنها چیزی که مرسدس میباخ GLS 600 نسبت به رقبا کم ندارد، فقدان پیشرانه 12 سیلندر است. در حالی که عدد 600 در عبارت نام این اسیووی سوپرلوکس به چشم می خورد، مرسدس تصمیم گرفته که یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ را در زیر کاپوت میباخ GLS نصب کند. این پیشرانه در میباخ GLS قادر به تولید بیشینه قدرت 550 اسب بخار و بیشینه گشتاور 730 نیوتن متر است. ضمن اینکه سیستم هیبریدی ملایم ژنراتور استارتر مرسدس موسوم به EQ بوست قادر است به صورت موقتی و در مواقع لزوم 21 اسب بخار به قدرت و همچنین 249 نیوتن متر به گشتاور تولیدی پیشرانه این خودرو اضافه کند.

کابین مرسدس میباخ GLS 600

با این مشخصات چنین اسیووی سنگین وزن و فوق لوکسی قادر است طی 4.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت یابد که عملکرد بسیار خوبی برای خودرویی است که وزن خالص آن چیزی در حدود 3 تن اعلام شده است. بیشینه سرعت قابل پیمایش مرسدس میباخ GLS 600 نیز به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

کابین مرسدس میباخ GLS 600

قیمت

نسخه پایه مرسدس میباخ GLS 600 با در نظر گرفتن هزینه تحویل قیمتی در حدود 161 هزار و 550 دلار دارد که چیزی معادل بنتلی بنتایگا هیبرید بوده و در حدود نصف قیمت رولزرویس کالینان پایه است. بدین ترتیب اگر قصد خرید یکی از لوکس ترین و مجلل ترین اسیووی های موجود در بازار جهانی را داشته باشید می توانید با پرداخت مبلغی کمتر نسبت به بنتلی بنتایگا و رولزرویس کالینان صاحب میباخ GLS شوید. البته باید یادآور شویم که اگر قصد دارد با اسیووی فوق لوکس سرعت های بالا و همچنین شتاب خیره کننده را هم تجربه کنید، بهتر است که بودجه خرید خود را بیشتر کنید و سراغ یکی از سریع ترین اسیووی های جهان بنتلی بنتایگا اسپید با پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر توربوشارژش بروید.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟