اخبار خودرو جهان
صفر تا 100 طی تنها 2.5 ثانیه!

بالتاسار Revolt خودروی الکتریکی مسابقه ای از اسپانیا

شنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
بالتاسار Revolt

خودرویی که در تصاویر مشاهده می کنید، یک محصول تمام الکتریک مسابقه ای به نام Revolt بوده که توسط یک شرکت خودروسازی اسپانیایی اهل بارسلونا به نام بالتاسار طراحی و تولید شده است. هدف این شرکت تولید خودروهای الکتریکی ویژه پیست و مسابقه بوده و با توجه به استایل جذاب Revolt باید اظهار کنیم که بالتاسار به هدف خود رسیده است.

به گزارش خودرونویس، در صنعت خودروسازی اسپانیا یقینا مطرح ترین برند کمپانی سئات است؛ ولی در این کشور چندین شرکت خودروسازی کوچک جذاب نیز فعالیت می کنند. در ابتدای سال جاری ما در خصوص شرکت Hurtan صبحت کردیم که یک خودروساز کوچک اهل گرانادا است. امروز هم قصد معرفی یک محصول جدید از اسپانیا که توسط یک خودروساز دیگر اسپانیایی به نام بالتاسار Revolt را داریم.

بالتاسار Revolt

مشخصات فنی بالتاسار Revolt

خودروی الکتریکی Revolt ساختار بسیار سبکی دارد و بیشتر قسمت های بدنه آن از فیبر کربن ساخته شده که تنها وزنی معادل 770 کیلوگرم دارد. همچنین برای این خودرو دو پیشرانه الکتریکی هم نصب شده که روی هم رفته قادر به تولید 500 اسب بخار قدرت هستند و نیروی هر دو پیشرانه الکتریکی آن نیز به محور عقب منتقل می شود. این خودروی الکتریکی به لطف وزن سبک و قدرت بالای پیشرانه الکتریکی خود می تواند طی 2.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

پیشرانه بالتاسار Revolt

به گفته تاپ گیر، شرکت بالتاسار تمامی قطعات Revolt را با اتکا به دانش خود تولید تولید کرده و تنها قطعه ای که در خارج از این شرکت توسعه یافته ، پک باتری 700 ولتی این خودرو بوده که 250 کیلوگرم وزن داشته و در قسمت میانی بدنه به منظور تقسیم وزن بهتر و پایین آوردن مرکز ثقل جانمایی و نصب شده است. این پک باتری پیشرفته توسط شرکت اسپانیایی Millor طراحی و تولید شده که تبهر خاصی در تولید باتری های مختلف با عملکرد بالا دارد. اگر به ایستگاه فست شارژ دسترسی داشته باشید، طی تنها 5 دقیقه می توان انرژی لازم برای پیمایش 100 کیلومتر مسافت را در باتری این خودرو الکتریکی مسابقه ذخیره کرد.

نمای عقب بالتاسار Revolt

سخن پایانی

بهترین نکته بالتاسار Revolt این بوده که شما برای رانندگی با این خودرو تنها به پیست محدود نیستید. بلکه این خودروساز اسپانیایی ادعا کرده که Revolt یک محصول الکتریکی مسابقه محور دو نفره بوده که کاملا مجوز تردد در جاده را دارد؛ ولی نباید انتظار تجهیزات لاکچری و راحت را درون کابین این خودرو داشت. دو صندلی مسابقه ای فیبر کربنی، غربیلک فرمان با قابلیت برداشتن و یک نمایشگر کوچک با قابلیت نمایش اطلاعات مربوط به خودرو درون کابین نصب شده است. نکته عجیب هم طراحی پورت شارژ درون کابین و روی داشبورد درست مقابل سرنشین جلو است!

کابین بالتاسار Revolt

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟