اخبار خودرو جهان
نصب پیشرانه 700 اسب بخاری سوپرشارژ در زیر کاپوت

بازسازی رنج روور کلاسیک توسط چیفتن

چهارشنبه - ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
رنج روور بازسازی شده چیفتن

لندروور رنج روور کلاسیک به دلیل نقش مهمی که در بنیان گذاری سگمنت اسیووی لوکس طی چندین دهه پیش ایفا کرده، یکی از شاخص ترین اسیووی ها به حساب می آید و از محبوبیت بسیار زیادی بین مشتریان برخوردار است. متاسفانه نسخه های کلاسیک رنج روور بیشتر تجهیزاتی که رانندگان امروزه از خودرو توقع دارند را کم دارند؛ ضمن اینکه اعتماد مشتریان نسبت به ماندگاری این مدل چندان بالا نیست. این دقیقا همان جایی است که شرکت چیفتن ورود کرده تا اسیووی های کلاسیکی با باطن مدرن و ظاهر قدیمی تولید کند.

به گزارش خودرونویس، چیفتن چندین سطح شخصی سازی برای رنج روور کلاسیک ارائه کرده؛ ولی نسخه Xtreme در بالاترین رده قرار دارد. برخلاف سایر مدل های کمپانی، این نسخه به خصوص رنج روور صرفا در مدل دو درب راهی بازار شده است.

نمای عقب رنج روور بازسازی شده چیفتن

مشخصات فنی رنج روور کلاسیک شیفتن Xtreme

رنج روور چیفتن نسخه Xtreme از یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ ساخت جنرال موتورز بهره گرفته و به اصالت خود پشت کرده است. این پیشرانه حجیم قدرتمند قادر به تولید 700 اسب بخار قدرت بوده و نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. این یک پیشرفت بسیار چشمگیر نسبت به نسخه استاندارد رنج روور محسوب می شود؛ چراکه مدل استاندارد صرفا از یک پیشرانه 3.5 لیتری هشت سیلندر بهره می برد که قادر به تولید 135 اسب بخار قدرت بود؛ نیروی تولیدی آن هم توسط یک گیربکس چهار سرعته دستی به چرخ ها منتقل می شد.

زمانی که پیشرانه ای با چندین برابر قدرت پیشرانه استاندارد روی خودرو نصب می شود، باید فکری به حال سیستم ترمز هم کرد؛ از این رو چیفتن سیستم ترمز قدرتمند AP ریسینگ را روی این رنج روور نصب کرده تا توان متوقف کردن این اسیووی قدرتمند را داشته باشد.

نمای جانبی رنج روور بازسازی شده چیفتن

رنج روور Xtreme چیفتن دارای ظاهری بسیار اسپرت است. به نظر می رسد که ارتفاع سیستم تعلیق تا حدودی نسبت به نسخه های غیر شخصی سازی رنج روور پایین تر آمده است. سیستم خروجی اگزوز دوتایی این خودرو هم از قسمت جانبی و زیر رکاب ها و جلوی چرخ های عقب بیرون آمده است. شرکت چیفتن همچنین دستی در به روزرسانی چهره پروفیل جلوی این رنج روور کلاسیک برده تا چهره آن را نسبت به یک اسیووی دهه 1970 میلادی به روزرسانی کند.

تمامی رنج روور های کلاسیک توسعه یافته توسط چیفتن دارای شاسی به روزرسانی شده هستند که این به معنی مقاوم تر شدن آنها در مقایسه با نمونه استاندارد است. همچنین یک سیستم تعلیق تمام مستقل با بازوهای جناقی دوبل جایگزین اکسل های استاندارد رنج روور شده اند.

چیفتن دست مشتریان را برای انتخاب رنگ بردای بدنه، تودوزی کابین و همچنین تریم داخلی باز گذاشته تا این رنج روور کلاسیک را مطابق میل آنها توسعه دهد. مشتریان حتی می توانند تودوزی با دیزاین لوکس لوزی شکل و همچنین تریم های تزیینی چوبی برای کابین این رنج روور کلاسیک سفارش دهند.

رنج روور بازسازی شده چیفتن

سخن پایانی

شرکت چیفتن مطلبی را در خصوص قیمت نسخه Xtreme این رنج روور کلاسیک اظهار نکرده؛ ولی مدل پایه رنج روور کلاسیک تیون شده این شرکت قیمتی معادل 185 هزار دلار دارد. این نسخه پایه رنج روور بازسازی شده دارای یک پیشرانه هشت سیلندر تنفس طبیعی بوده که نیروی آن توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. پس یقینا نسخه Xtreme قیمتی به مراتب بیشتر از این مدل پایه خواهد داشت.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟