اخبار خودرو جهان
تولید کننده اپل هم وارد صنعت خودروسازی شد

تولیدکننده اپل Foxconn سه خودروی الکتریکی معرفی کرد

دوشنبه - ۲۶ مهر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
foxconn مدل C

گزارشهای مختلف به همراه خبرهای متفاوتی را تا به امروز در خصوص احتمال تولید خودرو با برند اپل شنیده ایم. ولی تا آن زمان و البته اگر قرار باشد چنین اتفاقی رخ دهد، نزدیکترین اتفاق به خودروی اپل به صورت رسمی به عنوان یک جایگزین معرفی شده است. در واقع گروه تکنولوژی Foxconn برای اولین بار در تاریخ خود از سه خودروی الکتریکی مختلف پرده برداشته که با همکاری شرکت خودروسازی تایوانی Yulon Motor توسعه یافته اند. این سه خودروی الکتریکی Foxconn مدل C، مدل E و مدل T نام دارند.

به گزارش خودرونویس، اگر این نامها به ذهن شما آشنا می رسند شاید به این دلیل بوده که نامها در واقع پیش از اینکه روی این سه خودرو استفاده شوند، روی خودروهای دیگری از کمپانی فورد در سال های ابتدایی فعالیت این خودروساز آمریکایی گذاشته شده بود. در واقع فورد مدل C و مدل T دو محصول ابتدایی فورد بودند که در زمان آغاز فعالیت این خودروساز آمریکا معرفی شده بودند. در حالی که هیچ یک از محصولات فورد با نام مدل E تولید نشده بود، ولی این خودروساز آمریکایی درخواست نام تجاری مدل E را هم در سال 2013 ثبت کرده بود.

foxconn مدل E

جدا از این موضوع که سه محصول تولیدی توسط کمپانی Foxconn دارای نامهای آشنایی هستند، قرار بوده که این سه خودروی الکتریکی در سال 2023 به بازار تایوان و سپس بازارهای جهانی عرضه شوند. این سه خودروی الکتریکی در رویداد تکنولوژی Hon Hai 2021 رونمایی شدند و این خودروساز اعلام کرد که می خواهد تولید کننده نسل بعدی خودروها در سطح جهانی شود. خودروی مدل C یک کراس اوور کامپکت بوده و مدل E یک سدان بوده که با همکاری پینین فارینا طراحی شده و مدل T نیز یک اتوبوس است.

جهت آماده سازی برای شروع تولید این سه خودروی الکتریکی، غول تکنولوژی جهان و تولید کننده گوشی های آیفون اپل یعنی Foxconn کارخانه سابق Lordstown موتورز را در آمریکا خریداری کرد و این جایی بوده که قرار است این سه خودرو مونتاژ و تولید شوند. در ماه آگوست سال جاری، این کمپانی تایوانی یک کارخانه تولید تراشه الکترونیکی را نیز در تایوان خریداری کرد.

foxconn مدل T

کمپانی Foxconn جهت انتشار مشخصات فنی اولین محصولات الکتریکی خود آمادگی ندارد؛ ولی اظهار کرد که کراس اوور الکتریکی مدل C قادر است طی 3.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. برد پیش بینی شده این کراس اوور الکتریکی در حالت شارژ کامل چیزی در حدود 700 کیلومتر است. در خصوص سدان الکتریکی مدل E هم اعلام شده که به پیشرانه الکتریکی 750 اسب بخاری مجهز شده و قادر است طی 2.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟