به گزارش خودرونویس، علی اوسط هاشمی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین گروه خودروسازی سایپا و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تصریح کرد: گروه خودروسازی سایپا نسبت به گذشته تغییرات مثبت وسیعی داشته است؛ این تغییرات منجر به ایجاد خطوط تولید با تکنولوژی بالا، توسعه محصول و طراحی خودروهای جدید بر اساس مطالبات و خواسته‌های مردمی شده است.

وی با بیان اینکه ارتقاء سطح محصولات سایپا باعث رشد صنعت خودرو می شود، افزود: سایپا حداقل ۵۰ درصد بازار خودروی کشور را در اختیار دارد، لذا با برنامه های توسعه ای که اجرا شده و بخشی هم در سال های آینده به سرانجام می‌رسد افق روشن برای این شرکت خودروساز متصور هستیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه رشد مناسب سایپا در بخش های تولید و ارایه خدمات عاملی شده است که این مجموعه بیش از گذشته به موضوع توانمند سازی نیروی انسانی خود توجه کند، تصریح کرد: مجموعه سایپا ۴۲ هزار نیروی انسانی دارد که اگر برای ارتقاء سطح علمی آنها برنامه ریزی دقیق‌تری صورت گیرد شاهد تحول در این حوزه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: تفاهم نامه آموزشی که بین دو مجموعه سایپا و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور امضاء شد فرصتی را فراهم می کند که سایر صنایع بزرگ کشور به سطح علمی نیروی انسانی خود بیش از گذشته توجه و برای افزایش مهارت آنها برنامه ریزی کنند.

اوسط هاشمی با بیان اینکه سایپا در مسیر توجه به آموزش و افزایش سطح علمی نیروی انسانی پیشرو شد، گفت: ارتقاء سطح مهارت نیروی انسانی کمک به رشد و افزایش بهره‌وری واحدهای صنعتی می کند؛ نیروی انسانی سرمایه یک بنگاه اقتصادی است که باید به آن توجه شود.

وی یادآور شد: بر اساس تفاهم نامه یاد شده قرار است بزرگترین دپارتمان و مرکز تخصصی در مرکز تربیت مربی کشور ایجاد شود که پایه آن تربیت و مهارت است، این امر می تواند نقش ملی داشته باشد چرا که بنا شده در جوار تمام زیر مجموعه های سایپا مرکز آموزشی و کارگاهی داشته باشیم.

معاون وزیر تعاون گفت: از آنجا که سایپا ۷۰۰ مرکز نمایندگی در سطح کشور دارد بر اساس توافق حاصل شده قرار است در کنار نمایندگی‌ها ۷۰۰ مرکز آموزشی ایجاد شود تا بتوان از ظرفیت کارگاهی نمایندگی‌ها استفاده کرد.

5 از 1 رای