اخبار خودرو جهان
مدرنتر، زیباتر با مشخصات فنی یکسان

اوپل گرندلند فیس لیفت 2022 معرفی شد

چهارشنبه - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
اوپل گرندلند فیس لیفت 2022

در اکتبر سال 2020 بود که اوپل اقدام به فیس لیفت کراس اوور ساب کامپکت خود یعنی کراسلند کرد و حال نوبت به روزرسانی برادر بزرگتر آن یعنی گرندلند رسیده است. اوپل تصمیم گرفته که پسوند X را از نام گرندلند فیس لیفت مانند تمامی محصولات جدید خود حذف کند و این کراس اوور سایز متوسط را دستخوش چندین تغییر در استایل ظاهری و کابین قرار داده است.

استایل ظاهری و کابین اوپل گرندلند 2022

به گزارش خودرونویس، اوپل گرندلند فیس لیفت از سبک طراحی Vizor این کمپانی در پروفیل جلو بهره می برد که پیشتر مشابه آن را در هاچبک سوپرمینی کورسا و کراس اوور موکا مشاهده کرده بودیم. این خودرو دارای چراغ هایی LED ماتریکس بوده که دیزاین مشابهی با محصول پرچمدار Insignia دارد. در هر چراغ جلو این خودرو 84 المان روشنایی LED تعبیه شده که روشنایی بسیار خوبی دارند؛ ضمن اینکه اوپل با تعبیه سیستم دید در شب با دوربین مادون قرمز سعی در بهبود دید راننده در مسیرهای تاریک داشته و می توان افراد و حیوانات را از فاصله 100 متری پیش رو تشخیص داد.

نمای جانبی اوپل گرندلند فیس لیفت 2022

درون کابین سطح تغییرات اعمال شده بیشتر است و اوپل گرندلند دارای داشبوردی به روزرسانی بوده که دو نمایشگر را درون خود جا داده است. دو نمایشگر در کنار هم نصب شده روی داشبورد طراحی مشابهی با اوپل موکا و مدل های گران قیمت تر دارند و مشتریان می توانند نمایشگر 10 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب کنند.

چراغ جلو اوپل گرندلند فیس لیفت 2022

سوییچ خودرو نیز دیزاین جدیدی دارد و دریچه های سیستم تهویه مطبوع نیز به طور کلی تغییر کرده اند. همچنین در نسخه های اتوماتیک شیفتر دنده نیز ساده تر و مدرن تر شده و چهره شکیل تری به خودرو بخشیده است. ولی به طور کلی تغییرات صورت گرفته درون کابین ساده بوده و این موضوع چندان عجیبی نیست؛ چراکه گرندلند 2022 یک فیس لیفت میان دوره ای بوده و نسل جدید محسوب نمی شود.

کابین اوپل گرندلند فیس لیفت 2022

اوپل سعی کرده سطح تکنولوژی و تجهیزات گرندلند 2022 را بالاتر ببرد و به آن دوربین دید 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت و هماهنگ با گیربکس اتوماتیک را اضافه کرده است. این کراس اوور فیس لیفت شده حال با سیستم تثبیت کننده فعال خطوط حرکت و کمکی پارک خودکار با قابلیت کنترل فرمان برای پارک کردن و خروج از پارک است.

کنسول وسط اوپل گرندلند فیس لیفت 2022

مشخصات فنی اوپل گرندلند 2022

در این لحظه هیچ جزییاتی در خصوص پیشرانه این خودرو مطرح نشده؛ ولی همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، این نسخه به پیشرانه ای پلاگین هیبریدی مجهز شده است. نسخه پیش از فیس لیفت اوپل گرندلند از یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ بنزینی و دو موتور الکتریکی بهره گرفته بود که روی هم رفته بیشینه قدرت 296 اسب بخار و بیشینه گشتاور 450 نیوتن متر را تولید می کرد و نیروی تولیدی آن نیز به تمام چرخ ها منتقل می شد.

اوپل اظهار کرده که طی هفته های پیش رو جزییات بیشتری از گرندلند 2022 منتشر می کند و از پاییز امسال عرضه این خودرو را آغاز خواهد کرد.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟