اوج گرفتن فروش خودرو در بورس و سایت خودروسازان / سامانه یکپارچه کنار رفت؟

شنبه - ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

این روزها عرضه خودرو در بورس کالا و سایت خودروسازان افزایش یافته است. حال با توجه به این مورد سوالی مطرح می‌شود که آیا سامانه یکپارچه خودرو در حال خارج شدن از گردونه عرضه محصولات خودروسازان است؟

این روزها عرضه خودرو در بورس کالا و سایت خودروسازان افزایش یافته است. حال با توجه به این مورد سوالی مطرح می‌شود که آیا سامانه یکپارچه خودرو در حال خارج شدن از گردونه عرضه محصولات خودروسازان است؟ باید منتظر ماند و دید که چه سرنوشتی در انتظار این سامانه خواهد بود. در ادامه شرایط فروش خودروسازان خارج از سامانه یکپارچه آورده شده است. با خودرونویس همراه باشید.

فروش ۵۰۰ خودروی کرمان موتور در بورس

بورس کالا شرایط خرید خودرو که قرار است سه شنبه این هفته(۲۴ بهمن) در این بورس عرضه شود را ابلاغ کرد. در نامه مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالای ایران درخصوص خرید خودرو KMc T۸ که قرار است به ترتیب سه شنبه ۲۴ بهمن در تالار خودرو عرضه شود آمده است:

مهلت ثبت سفارش ساعت ۸ صبح روز سه شنبه ۲۴ بهمن است و به منظور مدیریت سفارش های دریافتی مشتریان، کارگزاران امکان مسدودسازی سفارش های دریافتی را تا ساعت ۸: ۳۰ روز عرضه خواهند داشت.

میزان پیش دریافت خرید محصول به میزان ۱۰ درصد است.

هر کد ملی (اشخاص حقیقی) و همینطور هر شناسه ملی (اشخاص حقوقی) امکان ثبت سفارش یک دستگاه خودرو را دارد.

اشخاصی که در عرضه های قبلی در بورس کالا خودرو خریداری کرده اند به استثنای کامیون و کامیونت، امکان ثبت سفارش را نخواهند داشت.

گفتنی است، تالار خودرو بورس کالای ایران سه شنبه ۲۴ بهمن میزبان عرضه ۵۰۰ دستگاه کی‌ام‌سی T۸ متعلق به شرکت کرمان موتور و چهارشنبه ۲۵ بهمن میزبان عرضه ۵۰ دستگاه خودرو کامیون کشنده فاو متعلق به سیباموتور است.

فروش ۲ خودروی بهمن موتور در سایت اینترنتی

بهمن موتور اطلاعیه نحوه تکمیل وجه متقاضیان فیدلیتی پرایم در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی بر مبنای نوبت دهی در طرح‌های جوانی جمعیت و عادی را صادر کرد.

بر همین اساس متقاضیانی که اولویت‌بندی آنها توسط وزارت صمت با نوبت زمستان ۱۴۰۲ اعلام شده می‌توانند نسبت به واریز وجه خودرو به صورت آنلاین از ساعت ۱۰:۰۰ صبح روز دوشنبه ۲۳ بهمن تا ساعت ۲۴:۰۰ پنجشنبه سوم اسفند ۱۴۰۲ اقدام کنند و فرآیند ثبت‌نام صرفا به صورت آنلاین و از طریق bahman.iranecar.com امکان پذیر است.

فیدلیتی پرایم ۵ نفره

قیمت قبل: ۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

قیمت جدید:  ۱.۳۳۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان

فیدلیتی پرایم ۷ نفره

قیمت قبل: ۱,۱۴۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان

قیمت جدید:  ۱.۳۳۵.۳۰۰.۰۰ تومان

فروش فوری ۳ محصول کرمان موتور در سایت اینترنتی

شرکت کرمان موتور شرایط فروش سه محصول خود را ویژه بهمن ۱۴۰۲ اعلام کرده است. در این طرح فروش سه خودروی KMC T۸ ، KMC X۵ و جک J۴ عرضه می شوند.

بخشنامه فروش جدید کرمان موتور از ۱۷ تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ برقرار است. در این بخشنامه جک J۴ و KMC X۵ به ترتیب با قیمت های ۷۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به صورت نقدی و با موعد تحویل ۹۰ روز کاری به فروش می رسند. همچنین این خودروهای مونتاژی را می توان با رنگ های سفید، مشکی و خاکستری خریداری کرد.

پیکاپ KMC T۸ هم با قیمت مصوب یک میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومان به فروش می رسد. برای این خودروی دو دیفرانسیل امکان خرید اقساطی با پیش پرداخت ۸۶۵ میلیون تومان هم فراهم است. در طرح فروش T۸ به ازای هر دو ماه یک فقره چک ۲۰ میلیون تومان به شرکت ارائه می شود.

این پیکاپ با اقساط دو ساله به مشتریان واگذار می شود و پس از چک آخر، یک چک دیگر به تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵ به مبلغ ۶۰۰ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۳۰۰ تومان به شرکت کرمان موتور اعطا می شود. همچنین در طول مدت گارانتی KMC T۸ دوازده سرویس دوره ای تا ۶۰ هزار کیلومتر، به صورت رایگان برای مشتریان انجام می شود. مدل خودروهای تحویلی ۱۴۰۳ خواهد بود و پس از تکمیل مدارک مشتریان، KMC T۸ طی ۶۰ روز کاری به خریداران تحویل داده می شود.

در شرایط فروش سه محصول کرمان موتور ویژه بهمن ۱۴۰۲ به ازای هر ماه تاخیر ۳ درصد سود به مشتریان تعلق می گیرد. همچنین این سه مدل خودرو صرفاً با مدل سال ۱۴۰۳ به دست خریداران خواهند رسید.

فروش سایپا خارج از سامانه یکپارچه

سایپا ۵ خودرو را به صورت فروش فوری خارج از سامانه یکپارچه عرضه می‌کند.

۵ خودروی سایپا شامل ۲ مدل کوییک، ۲ مدل نیسان وانت و پادرا خارج از سامانه یکپارچه به صورت فروش فوری عرضه می‌شود.

برای خرید این خودروها باید به سایت فروش اینترنتی سایپا به آدرس https://saipa.iranecar.com/public/home مراجعه کنید.

سامانه یکپارچه از گود خارج شد؟

در حال حاضر خودروسازانی شامل سایپا، بهمن موتور و کرمان موتور در حال عرضه محصولات خود خارج از سامانه یکپارچه هستند. به نظر می‌رسد که در آینده دوباره شاهد تکمیل ظرفیت سریع محصولات در سایت اینترنتی خودروسازان باشیم. خرید آسان خودرو از کارخانه سال‌هاست که تبدیل به آرزوی مردم شده و هنوز باید صبر کرد و دید که آیا یک محل واحد برای فروش خودروها انتخاب می‌شود یا خیر و سرنوشت سامانه یکپارچه چه خواهد شد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟