تلاش ایران خودرو برای انجام کامل تعهدات تا پایان سال

پنجشنبه - ۲۵ دی ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
فرشاد مقیمی

مدیرعامل ایران خودرو گفت در حال حاضر حدود 1800 دستگاه خودرو آماده تحویل به مشتریان است و تلاش می کنیم تعداد خودروهای معوق تولید داخلی تا پایان سال به صفر برسد.

به گزارش خودرونویس، مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در جریان سفر به استان مرکزی و شهر اراک افزود: بر اساس قوانین، قیمت گذاری خودرو بر عهده شورای رقابت است که این شورا مصوبات را از ابتدای سال بر اساس فرمول مصوب، ابلاغ کرده که بر همین اساس نیز شاخص های تورمی از بانک مرکزی دریافت و بر مبنای همان چهارچوب نیز قیمت اعلام می‌شود و ما نیز مجری این قیمت ها هستیم.

وی افزود: سال گذشته بالغ بر 200 هزار خودروی معوق وجود داشت که خوشبختانه امسال با تلاش شبکه تامین در حوزه خودروسازی ، خودروهای معوق به حدود 15 هزار دستگاه رسیده و همچنین در حال حاضر حدود 1800 دستگاه خودرو نیز آماده است که پس از تحویل تا پایان ماه تعداد خودروهای معوق به حدود 13 هزارخودرو خواهد رسید.

مدیرعامل ایران خودرو بیان کرد: بر اساس تعهد ارائه شده ، تعداد خودروهای معوق تولید داخلی تا پایان سال به صفر خواهد رسید، اکنون نیز در شرایط موجود تعهدات خودروهای فروش فوق العاده معوق نشده حتی معمولا زودتر از بازه 90 روزه و در مدت 40 روزه نیز تحویل داده شده و همین آهنگ نیز ادامه خواهد داشت.

مقیمی در خصوص اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه گفت: قیمت های بازار در اختیار خودروساز نیست و بر اساس شاخص های اقتصادی تعیین می‌شود البته دستگاه های نطارتی در این خصوص نظارت خوبی داشته اند تا بتوانند از سوداگری در این حوزه جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: درمصرف سوخت، اقدامات موثری از سال گذشته آغاز شده و ظرف چند روز آینده نیز خبر خوشی در این خصوص اعلام و رونمایی خواهد شد، در موتورهای موجود از چند راه و مسیر کاهش مصرف سوخت از جمله ارتقای موتورهای موجود پیگیری می‌شود، بطوریکه در ارتقای موتورهای موجود چند پروژه نیز تعریف و موتور تیو5 بهینه حدود یک ماه گذشته رونمایی شد که نه تنها کاهش مصرف سوخت رخ داد بلکه توان موتور نیز افزایش پیدا کرد که از این موتور در محصول جدید تارا استفاده خواهد شد.

مقیمی اضافه کرد: حوزه گیربکس از دیگر اقدامات موثر در راستای کاهش مصرف سوخت بوده که گیربکس 6 سرعته با طراحی مهندسی ایرانی در مجموعه نیروی محرکه قزوین ساخته و مراحل تولید آن آغاز و در برخی خودروها کالیبراسیون آن رخ داده و کم کم به بازار عرضه خواهد شد که این اقدام می‌تواند حدود 2و نیم درصد در کاهش مصرف سوخت خودرو موثر باشد.

مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: سبک سازی خودرو نیز از دیگر اقدامات در این حوزه بوده که در دستور کار قرار گرفته که با سبک سازی خودرو بتوان بخشی از مصرف سوخت را در خودرو کاهش داد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟