اخبار خودرو جهان
دارای المان های مشترک با MGB افسانه ای

ام جی Cyberster زودتر از موعد رونمایی شد

سه شنبه - ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
ام جی Cyberster کانسپت

شرکت خودروسازی چینی ام جی از خودروی مفهومی Cyberster پرده برداشته و این در حالی است که قرار بود این خودروی کانسپت الکتریکی در نمایشگاه شانگهای پیش رو رونمایی شود.

به گزارش خودرونویس، ام جی Cyberster با هدف نشان دادن توانایی های این خودروساز چینی در تولید و طراحی خودروهای اسپرت و همچنین احتمال تولید یک خودروی اسپرت در آینده توسعه داده شده است. ام جی Cyberster یک رودستر با استایلی خشن و تهاجمی بوده که الگوبرداری هایی از خودروی شاخص MGB در استایل Cyberster دیده می شد.

نمای عقب ام جی Cyberster کانسپت

استایل ظاهری ام جی Cyberster

در پروفیل جلو ام جی Cyverster شاهد طراحی کاپوتی منحنی گون و چراغ های اصلی Magic Eye یا چشم جادویی هستیم که در زمان روشن شدن باز می شوند. این خودروی مفهومی دارای سپری آیرودینامیک بوده که احتمالا هوا را به سمت چرخ ها هدایت می کند تا به خنک سازی سیستم ترمز و دیسک ها کمک شود.

در قسمت عقب هم شاهد نصب یک Windscreen یا پنل هدایت کننده جریان باد کوچک با طراحی مینیمال هستیم. این خودرو دارای رکاب هایی با طراحی اسپرت و همچنین کمربند LED لیتزری بوده که از گلگیرهای جلو آغاز شده و تا قسمت انتهایی درها امتداد یافته است. از دیگر ویژگی های برجسته طراحی ام جی Cyberster می توان به گلگیرهای عضلانی عقب، پشت سری های شیک برای سرنشینان که در چپ شدن از آنها محافظت می کند و همچنین رینگ های بزرگ با تایرهای میشلن اشاره کرد.

در پروفیل عقب، شاهد یک طراحی زاویه دار برای قسمت انتهایی هستیم که روی آن لوگوی نورپردازی شده ام جی دیده می شود. این خودرو همچنین دارای یک دیفوزر بسیار بزرگ و چراغ های LED با گرافیک پرچم انگلیس بوده تا به ذات بریتانیایی بودن برند ام جی اشاره شده باشد و در ذهن مخاطب ام جی صرفا یک خودروساز نوپای چینی تلقی نشود.

به گفته کارل گاتهام مدیر SAIC دیزاین در لندن، ام جی Cyberster دارای طراحی بسیار جسورانه و آینده نگرانه است که به نوعی به آینده قدرتمند و روشن برند ام جی اشاره دارد. مهم تر اینکه این خودرو به توانایی خیره کننده ام جی در زمینه طراحی خودرو و تکنولوژی های پیشرفته و مدرن این برند هم اشاره کرده است. وی اشاره کرد که DNA برند ام جی همواره با خودروهای اسپرت گره خورده و سایبرستر یک خودروی اسپرت مفهومی جذاب از این برند است.

جهت یادآوری بیان می کنیم که شرکت ام جی ذات بریتانیایی داشته که مالک فعلی آن کمپانی SAIC موتورز چین بوده که با سرمایه گذاری گسترده در این برند، آن را احیا کرده است.

نمای عقب ام جی Cyberster کانسپت

مشخصات فنی ام جی Cyberster

شرکت خودروسازی ام جی در خصوص بیان مشخصات فنی این خودروی مفهومی خساست زیادی به خرج داده؛ ولی خوشبختانه بیان کرده که این خودروی کاسپت روی پلتفرمی تمام الکتریکی توسعه یافته که در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش 800 کیلومتر مسافت است. این خودرو همچنین از شبکه اینترنت 5G نیز پشتیبانی کرده و قادر است طی کمتر از 3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟