به گزارش خودرونویس، در این مطلب قصد داریم در خصوص سرقت اتومبیل صحبت کنیم که موضوعی شایع و جدی شده و گاهی اوقات نتایج مهلکی را به همراه دارد. سرقت خودرو در آمریکا به حدی زیاد شده که وصف اوضاع وخیم آن کاری دشوار است. به گفته ABC نیوز آمار سرقت خودرو در شهر شیکاگو آمریکا در سال جاری بیش از دو برابر سال گذشته شده است. لازم است بدانید که شیکاگو تنها شهری نیست که سرقت خودرو در آن نسبت به سال های پیش افزایش داشته، بلکه شهر اوکلند نیز سرقت خودرو نسبت به سال گذشته 38 درصد جهش پیدا کرده است. این در حالی بوده که شهر نیو اورلین نیز 126 درصد افزایش سرقت خودرو طی سال جاری را نسبت به سال پیش گزارش داده است.

 

بیشترین رشد آمار سرقت در بین شهرهای آمریکا

بیشترین رشد آمار سرقت خودرو در شهر مینیاپلیس رخ داده است؛ در این شهر سرقت خودرو نسبت به سال گذشته به طرز وحشتناکی رشد داشته و گزارش شده که 537 درصد نسبت به سال پیش افزایش یافته است. البته این شهر امسال آشوب های بسیاری را پشت سر گذاشته؛ چراکه در اوایل سال جاری و پس از به قتل رسیدن یک سیاه پوست آمریکایی توسط نیروی پلیس این کشور، مردم اعتراضات شدیدی را نسبت به مقامات داشتند.

پی بردن به گستردگی مشکل سرقت خودرو موضوع بسیار دشواری است؛ در طی مدت اخیر گزارش هایی هم مبنی بر سرقت مسلحانه خودرو از بسیاری شهرهای آمریکا شنیده شده است. کریس هرمان استاد کالج دادگستردی جان جی آمریکا با اشاره به افزایش جرم و جنایت در مدت اخیر بیان کرد که سرقت خودرو در شهرهای دیگری همچون کانزاس سیتی، نشویل، لوییسویل و میلواکی نیز نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

سرقت خودرو

دلیل اصلی افزایش چشمگیر سرقت خودرو

در حالی که نمی توان افزایش سرقت خودرو در سال جاری در آمریکا را به دلیل خاصی ربط دارد، هرمان بیان کرد که شیوع و همه گیری ویروس کرونا و لطمه های این ویروس به صنعت نقش مهمی را در افزایش سرقت خودرو نه تنها در آمریکا بلکه در تمام دنیا افزایش داده است. وی در ادامه بیان کرد که ما اگر در شرایط همه گیری این ویروس نبودیم و شما مشاهده می کردید که فردی با ماسک به طرف خودروی شما می آید؛ یقینا شما با فشردن پدال گاز از صحنه فرار می کردید؛ ولی امروزه همه ماسک به صورت دارند. به همین ترتیب بسیاری از سارقان و افراد خلافکار از این ویژگی همه گیری ویروس کرونا و ماسک زدن نهایت استفاده را برای پنهان کردن هویت خود می کنند.

یکی دیگر از دلایل افزایش آمار سرقت خودرو، عدم تربیت صحیح جوانان و نوجوانان است؛ چراکه چارلی آدامز افسر پلیس در شهر مینیاپلیس اظهار کرد که 80 درصد موارد سرقت خودرو در این شهر توسط افراد با سنی بین 9 تا 17 سال انجام می شود.

 

سخن پایانی

سرقت خودرو و افزایش جرم و جنایت به دلیل شرایط بد اقتصادی نه تنها در آمریکا بلکه در همین ایران خودمان هم زیاد شده است. یکی از راه های اصلی پیشگیری از سرقت خودرو و حتی لوازم شخصی، هوشیاری فرد و راننده بوده تا افرادی که در نزدیکی خودرو تردد می کنند را بررسی کند. ولی اگر روزی از بخت بد در شرایط بد سرقت خودرو یا وسایل شخصی خود قرار گرفتید، بهتر است به یاد داشته باشید که از دست دادن خودرو یا وسایل شخصی، بهتر از به خطر افتادن زندگیتان است.

منبع CarScoops
5 از 1 رای