اعلام نحوه عرضه خودروهای داخلی در سال 1402

سه شنبه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه

کمیسیون تلفیق تصویب کرد که شرکت‌های خودروساز داخلی موظف هستند، از ابتدای سال 1402 خودروهای تولیدی خود را از طریق بورس کالا و براساس ضوابط مربوطه عرضه کنند شورای رقابت موظف است تا پایان فروردین‌ماه سال آینده قیمت جدید خودروها را براساس آنالیز هزینه تمام شده مورد تایید حسابرس محاسبه و در بازه‌های حداکثر سه ماه مجددا بروزرسانی کنند.

به گزارش خودرونویس،کمیسیون تلفیق تصویب کرد که شرکت‌های خودروساز داخلی موظف هستند، از ابتدای سال 1402 خودروهای تولیدی خود را از طریق بورس کالا و براساس ضوابط مربوطه عرضه کنند شورای رقابت موظف است تا پایان فروردین‌ماه سال آینده قیمت جدید خودروها را براساس آنالیز هزینه تمام شده مورد تایید حسابرس محاسبه و در بازه‌های حداکثر سه ماه مجددا بروزرسانی کنند.

شرکت‌ بورس کالا موظف است ۸۵ درصد مابه‌التفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا و قیمت مصوب شورای رقابت را به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز کند تا به منظور توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری متناسب با شاخص جمعیت و محرومیت در قالب پرداخت به ذی‌نفع نهایی با نظارت وزارت کشور در اختیار شهرداری‌ها قرار دهند.

خلاصه  مصوبه کمیسیون تلفیق:

خودروسازان از سال آینده تمام محصولات خود را در بورس کالا عرضه خواهند کرد.

قیمتهای پایه جدید خودروها توسط شورای رقابت تعیین و پس از تایید حسابرس اعلام خواهد شد. (قیمتها حداکثر در بازه 3 ماهه بروز میشود)

85 درصد مابه‌التفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا و قیمت پایه به حساب  وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها واریز میشود. ( جهت توسعه حمل و نقل عمومی)

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟