اخبار خودرو جهان
ورود قدرتمند Silk-FAW به دنیای ابرخودروها

استخدام مدیرعامل سابق فراری در هونگچی

دوشنبه - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
هونگچی S9

طی یک بیانیه رسمی، جوینت ونچر Silk-FAW اشاره کرده که مدیرعامل سابق و عضو عیات مدیره فراری یعنی Amedeo Felisa را به عنوان مشاره ویژه مدیرعامل این شرکت و همچنین عضو ارشد هیات مدیره منصوب کرده است. با توجه به سابقه درخشان 26 ساله Felisa در شرکت فراری، انتظار می رود که حضور وی در جوینت ونچر Silk-FAW کمک زیادی به پیشرفت آنها بکند.

به گزارش خودرونویس، در حقیقت Silk-FAW بیان کرده که مدیرعامل اسبق فراری در تنظیم استراتژی جهانی این شرکت چینی نقش خواهد داشت و بر تمامی برنامه های تجاری و عناصر اجرایی آنها نظارت خواهد داشت.

ولی برنامه تجاری آینده Silk-FAW چیست؟ این جوینت ونچر بنا دارد که خودروهای بسیار با کیفیت و فوق لاکچری اسپرتی را نه تنها برای بازار چین، بلکه برای عرضه به تمامی بازارهای جهانی تولید کند. جوینت ونچر Silk-FAW قصد دارد ابرخودروهایی تمام الکتریکی و هیبریدی را با برند هونگچی راهی بازار جهانی کند که انتظار می رود برخی از آنها در چین و برخی دیگر در دفتر مرکزی Silk واقع در شهر Emilia-Romagna ایتالیا تولید شود.

 

قدرت نمایی Silk-FAW در شانگهای 2021

در نمایشگاه شانگهای 2021، اولین ابرخودروی مشترک Silk-FAW را با عنوان هونگچی S9 با پیشرانه 1400 اسب بخاری را مشاهده کردیم. این ابرخودرو که اولین عضو از خانواده محصولات S هونگچی بوده، توسط مدیر طراحی پیشین گروه خودروسازی فولکس واگن یعنی والتر de Silva طراحی شده که وی در حال حاضر در جوینت ونچر Silk-FAW تحت عنوان رییس بخش طراحی و استایلینگ مشغول به فعالیت است. قرار است که والتر de Silva تمامی محصولات خانواده S هونگچی را در آینده طراحی کند.

شاید تا به امروز برند هونگچی چین را به عنوان خودروسازی چینی که صرفا محصولاتی بسیار مجلل، لوکس و با شکوه برای مقامات دولتی چین از سال 2013 تولید می کند شناخته باشید؛ البته محصولات هونگچی برای تمام افراد در چین در دسترس است. ولی همانطور که پیشتر بیان کردیم، از این پس دیگر هونگچی به تولید خودروهای سوپر لوکس برای مقامات دولتی چین محدود نیست و ابرخودروهایی لوکس، قدرتمند و با کیفیت نیز از این برند در راه هستند.

هونگچی S9 از یک پیشرانه پلاگین هیبریدی بهره می برد که متشکل از یک پیشرانه هشت سیلندر بنزینی و چندین موتور الکتریکی است که روی هم رفته قادر به تولید قدرت بسیار خیره کننده 1400 اسب بخار است. هونگچی ادعا کرده که این ابرخودروی پلاگین هیبریدی قادر است طی 1.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن 402 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. همچنین هونگچی S9 در حالت تمام الکتریکی قادر به پیمایش 40 کیلومتر مسافت است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟