اخبار خودرو ایران
نخستین در کشور

تحویل اتوبوس آمبولانس ایران خودرو دیزل به سازمان اورژانسها

سه شنبه - ۲۰ مهر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
اتوبوس آمبولانس ایران خودرو دیزل7

صبح امروز طی مراسمی در ایران خودرو دیزل، تعداد 20 دستگاه اتوبوس آمبولانس با حضور مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو، معاون امور صنایع وزارت صمت، خبرنگاران و رییس سازمان اورژانس کشور به اورژانس کشور تحویل داده شد.

به گزارش خودرونویس، طبق قراردادی که میان گروه صنعتی ایران خودرو(ایران خودرو دیزل) و سازمان اورژانس ایران منعقد شده بود، امروز تعداد 20 دستگاه اتوبوس آمبولاس توسط این خودروساز وطنی به سازمان اورژانس های کشور تحویل داده شد. لازم به ذکر است که ایران خودرو دیزل از نیمه دوم سال 1399 پس از 9 سال وقفه بار دیگر به داخلی سازی اتوبوس های کشور رو آورد و این کار را با قوت بیشتری ادامه خواهد داد.

اتوبوس آمبولانس ایران خودرو دیزل7

به گفته جواد توسلی مهر مدیرعامل ایران خودرو دیزل پس از عقد قرارداد بین این شرکت و سازمان اورژانس های کشور مبنی بر تولید نخستین اتوبوس آمبولانس در کشور، ایران خودرو دیزل توانست با تلاش شبانه روزی مهندسین و کارمندان خود در سه شیفت کاری طی کمتر از 35 روز این محصول کاربردی، مهم و استراتژیک را تولید کند تا هم از ارزبری جلوگیری شده باشد و هم یک خودروی کلیدی به ناوگان اورژانس های کشور اضافه شده باشد.

جک بالابر اتوبوس آمبولانس ایران خودرو دیزل

نتیجه این تلاش شبانه روزی مسئولین ایران خودرو و ایران خودرو دیزل، تولید انبوه اولین اتوبوس آمبولانس ایران در سال 1400بود. لازم به ذکر است که تمامی مراحل تولید این اتوبوس آمبولانس اعم از سازه شاسی، طراحی کابین و سیستم های الکترونیکی این اتوبوس آمبولانس تماما توسط مهندسین داخلی انجام شده است.

کابین اتوبوس آمبولانس ایران خودرو دیزل65

به گفته توسلی مهر مدیرعامل ایران خودرو دیزل، قیمت هر دستگاه از نمونه خارجی این اتوبوس آمبولانس چیزی معادل 300 هزار یورو بوده که به لطف تولید این خودروی استراتژیک در کشور و تحویل این 20 دستگاه به سازمان اورژانس ها، از ارزبری 6 میلیون یورویی از کشور جلوگیری شده است.

کابین اتوبوس آمبولانس ایران خودرو دیزل65

لازم به ذکر است که در حال حاضر قرارداد میان ایران خودرو دیزل و سازمان اورژانس های کشور شامل تولید 100 دستگاه از این اتوبوس آمبولانس بوده که به گفته فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در صورت نیاز امکان تولید این خودرو در تیراژ بالاتر نیز وجود دارد.

اتوبوس آمبولانس ایران خودرو دیزل7

از جمله مزایای این اتوبوس آمبولانس ایران خودرو دیزل که در کشور نخستین بوده و نمونه دیگری ندارد می توان اشاره کرد که به تنهایی جایزگین 9 دستگاه آمبولانس کاملا مجهز است. این اتوبوس آمبولانس دارای هشت تخت بستری بیمار با تجهیزات کامل، بخشی به منظور ویزیت بیمار، یک تخت برای مراقبت های ویژه، بالابر ویژه انتقال بیمار به داخل اتوبوس آمبولانس، یخچال، روشویی، تهویه اسپلیت، کشو و کمد برای قراردادن وسایل مختلف است.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟