اخبار خودرو جهان
نتیجه فردیناند پورشه

ابرخودرو الکتریکی 604 اسب بخاری Pieach GT

چهارشنبه - ۱۴ مهر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
ابرخودرو Piech gt

اگر نام Piech برایتان آشناست به این دلیل بوده که فردیناند پیچ که پیشتر مدیر کمپانی فولکس واگن بود و همچنین نوه فردیناند پورشه است. حال پسر وی یعنی تونی پیچ به صنعت خودروسازی ورود کرده و شرکتی به نام Piech اتومتیو را در سوئیس احداث کرده است. اولین محصول این شرکت یک خودروی GT تمام الکتریکی اسپرت کوپه است.

به گزارش خودرونویس، خودروی Mark Zero کانسپت که در سال 2019 در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شده بود، نشان دهنده ایده این کمپانی برای تولید مدل الکتریکی GT در آینده بوده است. حال نسخه تولیدی اولین خودروی Piech اتومبیل برای عرضه به بازار اروپا، چین و حتی آمریکا آماده می شود.

نمای جانبی ابرخودرو Piech gt

این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4.43، 1.99 و 1.25 متر دارد و ابعاد آن تقریبا با پورشه 911 برابری می کند و استایل ظاهری آن بسیار مشابه محصولات فعلی آستون مارتین طراحی شده است. سبک طراحی این خودرو مشابه محصولات اسپرت سنتی با پیشرانه درونسوز در زیر کاپوت است؛ به همین دلیل شاهد طراحی یک کاپوت کشیده برای این خودرو هستیم که به موجب آن کابین به قسمت انتهایی خودرو هل داده شده است. طراحی چراغ های جلو یادآور محصولات جدید آستون مارتین بوده و در پروفیل عقب شاهد یک طراحی ساده با خطوط منحنی گون هستیم که چراغ هایی C شکل در این قسمت طراحی شده اند.

نمای عقب ابرخودرو Piech gt

مشخصات فنی Piech GT

این ابرخودرو سوئیسی به سه موتور الکتریکی مجهز شده که هر یک قادر به تولید 201 اسب بخار قدرت هستند و روی هم رفته 604 اسب بخار قدرت را تولید می کنند. دو موتور الکتریکی روی اکسل عقب و یک موتور الکتریکی روی اکسل جلو نصب شده است. این ابرخودروی الکتریکی به موجب این موتورهای الکتریکی می تواند طی 3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و طی 9 ثانیه هم از حالت سکون به 200 کیلومتر بر ساعت می رسد. شرکت Piech اتومبیل اظهار کرده این ابرخودرو در حالت شارژ کامل بیشینه مسافتی معادل 500 کیلومتر را طی می کند.

ابرخودرو Piech اتومبیل به یک پک باتری 75 کیلووات ساعتی از تامین کننده چینی خود یعنی شرکت Desten مجهز شده است. این پک باتری می تواند طی 8 دقیقه ظرفیت شارژ خود را از صفر به 80 درصد برساند. این شرکت اظهار کرده که ابرخودرو GT وزنی معادل 1800 کیلوگرم دارد که با درنظر گرفتن وزن سایر خودروهای الکتریکی، وزن بسیار پایینی است. این وزن پایین به لطف استفاده از باتری هایی با فناوری سلول های کیسه ای محقق شده است.

ابرخودرو Piech gt

کلائوس اشمیت که یکی از مدیران بخش M ب ام و به مدت بیش از 30 سال بوده، یکی از توسعه دهندگان Piech GT است. تیم وی قرار است که طی دو مرحله یکی در مارس 2022 دیگری در مارس 2023 نسخه پروتوتایپ این ابرخودرو را تست کند و قرار است که اگر همه چیز طبق برنامه پیش رفت تولید این ابرخودرو الکتریکی در سال 2024 آغاز شود.

 

سخن پایانی

شرکت Piech اتومبیل امیدوار است که سالانه بتواند 1200 دستگاه از این ابرخودرو را تولید کند که برچسب قیمت آن طی ماه های آینده اعلام خواهد شد. این کمپانی قصد دارد که در گام های بعدی خودروهای کراس اوور و سدان را هم تولید کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟