به گزارش خودرونویس، این ابرخودروی جدید دنباله روی سایر محصولات این شرکت ایتالیایی مانند ابرخودروی 1000 اسب بخاری Asfane DieciDieci و همچنین رودستر الکتریکی 1.6 میلیون دلاری شارلوت است. البته Sorpasso هم DNA منحصر به فرد خود را دارد و در دو مدل Stradale و GTXX قابل سفارش بوده که مشتریان می توانند دو X پایان نام مدل دوم را به عدد دلخواه خود تغییر دهند. حال اینکه چنین قابلیت چه فایده ای دارد را ما نمی دانیم!

 

استایل ظاهری و کابین Sorpasso

جدا از اینها، مشتریان هر دو مدل Sorpasso Stradale و GTXX می توانند به مدت 30 روز وارد دو برنامه شخصی به نام های Programma Svluppo و Programma Ego شوند که در آن می توانند در کنار مهندسین و طراحان این ابرخودرو فعالیت کنند و خودروی مورد نظر خود را شخصی سازی کنند.

نمای عقب ابرخودرو FV Sorpasso

ابرخودروی Sorpasso Stradale از سایر نسخه ها متمایز بوده و وجه تمایز آن استایل تمیزتر و ظاهر هوشمندانه تر این خودروست. تصاویر مربوط به رونمایی تماما مربوط به مدل Stradale بوده که بدنه آن به رنگ خاکستری هرمس مزین شده است. ولی نسخه GTXX ابرخودروی Sorpasso دارای بدنه ای با تم دو رنگ بوده و استایلی تهاجمی تر دارد که مشابه خودروهای مسابقه ای کلاس GT3 است.

در تصاویر منتشر شده، عکس های کابین ابرخودروی Sorpasso از هیچ یک از مدل ها وجود ندارد؛ ولی کمپانی FV Fragivento اظهار کرده که کابین هر دو مدل این ابرخودرو به وسیله جیر آلکانتارا و چرم بسیار با کیفیت و با همکاری کمپانی قدیمی Mario Levi که اهل تورین ایتالیا بوده، طراحی و تودوزی شده است.

همچنین این ابرخودرو به صورت آپشنال به دستیار کمکی رانندگی آواتار مجهز می شود که یک سیستم کمکی راننده هوشمند با ویژگی های قابل تنظیم بر اساس ویژگی های انسانی است. این سیستم که توسط Sistemevo توسعه یافته که قابلیت مکالمه با زبان طبیعی را مانند یک مسافر و همراه دارد.

نمای جانبی ابرخودرو FV Sorpasso

مشخصات فنی FV Sorpasso

ابرخودروی Sorpasso Stradale از یک پیشرانه 10 سیلندر تنفس طبیعی بهره می برد که قادر به تولید بیشینه قدرت 610 اسب بخار بوده و نیروی تولیدی آن به هر چهار چرخ این سوپراسپرت ایتالیایی منتقل می شود. ولی نسخه GTXX این ابرخودرو از همین پیشرانه ولی مجهز به سیستم سوپرشارژ بهره می برد که به همین دلیل بیشینه قدرت تولیدی آن تا 850 اسب بخار افزایش یافته است. همین موضوع سبب شده که Sorpasso GTXX قادر باشد طی 2.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 345 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

 

سخن پایانی

در این لحظه برچسب قیمت هیچ یک از مدل های Sorpasso اعلام نشده؛ ولی کمپانی FV Fragivento اعلام کرده که از هم اکنون علاقمندان و کلکسیونرها سفارش های خود را برای خرید این خودرو ثبت کرده اند و تا پایان ماه جولای خودروی خود را تحویل خواهند گرفت.

منبع motor1
5 از 1 رای