اخبار خودرو جهان
مرسدس AMG 53 با لوگوی آستون مارتین!

آستون مارتین DBX Straight Six معرفی شد

سه شنبه - ۲۵ آبان ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
آستون مارتین DBX Straight Six

پیشتر آستون مارتین خبر عرضه نسخه شش سیلندر کراس اوور DBX را داده بود و حال این نسخه را رسما برای بازار چین رونمایی کرده است. آستون مارتین DBX Straight Six اولین محصول شش سیلندر این برند پریمیوم بریتانیایی پس از گذشت بیش از دو دهه بوده و آستون مارتین برای این سنت شکنی از پیشرانه مرسدس بنز استفاده کرده است. این پیشرانه ای بهینه تر و کوچکتر نسبت به نسخه های هشت سیلندر DBX بوده و این نسخه در جواب قوانین پیچیده و سختگیرانه مالیاتی چین برای پیشرانه های حجیم تولید شده است.

مشخصات فنی آستون مارتین DBX Straight Six

به گزارش خودرونویس، زیر کاپوت آستون مارتین DBX Straight Six یک پیشرانه 3 لیتری بنزینی توربوشارژ شش سیلندر هیبریدی نصب شده است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 435 اسب بخار و بیشینه گشتاور 520 نیوتن متر است. اگر این اعداد و ارقام برایتان آشناست به این دلیل بوده که همین پیشرانه روی خانواده محصولات مرسدس AMG 53 نصب شده است. نیروی تولیدی این پیشرانه در آستون مارتین DBX به هر چهار چرخ توسط یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک که آن هم توسط مرسدس بنز تولید شده منتقل می شود.

کابین آستون مارتین DBX Straight Six

آستون مارتین اظهار کرده که DBX Straight Six شش سیلندر قادر است طی 5.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نز 260 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. در مقایسه با نسخه هشت سیلندر آستون مارتین DBX باید اظهار کنیم که این مدل بهینه تر در شتابگیری اولیه 0.9 ثانیه کندتر بوده و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 32 کیلومتر بر ساعت کاهش یافته است. شعبه چینی آستون مارتین اظهار کرده که این نسخه DBX در هر 100 کیلومتر 10.5 لیتر بنزین مصرف می کند.

آستون مارتین DBX Straight Six

از جمله دیگر تغییرات اعمال شده در آستون مارتین DBX Straight Six در زمینه فنی می توان به نصب دیفرانسیل محدود کننده لغزش تولید شده توسط مرسدس AMG، آنتی رول بارهای کنترل شونده به صورت الکترونیکی، سیستم تعلیق بادی تطبیق پذیر و درایو شفت فیبر کربنی اشاره کرد. در اکسل جلو سیستم ترمز شش پیستونه و در اکسل عقب کالیپرهایی تک پیستونه نصب شده که پشت رینگ های بزرگ و زیبایی که بین 21 تا 23 اینچ قطر دارند، نصب شده اند. برچسب قیمت آستون مارتین DBX Straight Six در چین معادل 297 هزار و 400 دلار اعلام شده است.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟