مشخصات فنی آستون مارتین والکری AMR Pro

به گزارش خودرونویس، نسخه تولیدی آستون مارتین والکری AMR Pro نسبت به مدل مفهومی تفاوت هایی کرده و این خودروساز انگلیسی دست به حذف سیستم هیبریدی پیشرانه مدل مفهومی به منظور کاهش وزن نمونه تولیدی این خودرو زده است. به همین ترتیب بیشینه قدرت تولیدی پیشرانه نمونه تولیدی هم از 1100 اسب بخار در نموه مفهومی به 1000 اسب بخار کاهش یافته است.

آستون مارتین والکری AMR pro

البته استخراج همین سطح قدرت هم از یک پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی کار بسیار هوشمندانه ای بوده که به لطف مهندسی فوق پیشرفته شرکت Cosworth محقق شده است. این پیشرانه درونسوز قادر به گازخوردن تا 11 هزار دور در دقیقه است و به عنوان پیشرفته ترین پیشرانه درونسوز تنفس طبیعی جهان شناخته می شود.

نمای عقب آستون مارتین والکری AMR pro

آستون مارتین در کنار حذف سیستم هیبریدی، با اقدامات دیگری مانند توسعه یک بدنه تمام فیبر کربنی با بازوهای جناغی فیبر کربنی برای تعلیق سعی در کمتر کردن وزن این ابرخودرو داشته است. ضمن اینکه شیشه جلو و شیشه های جانبی Perspex هم به کمتر شدن وزن این ابرخودروی مسابقه ای کمک کرده اند.  در مقایسه با نسخه خیابانی والکری، این مدل قادر به تولید دو برابر نیروی به پایین بوده و به لطف پکیج فوق پیشرفته آیرودینامیکی بدنه این خودرو قادر به تحمل شتاب جانبی بیشتر از 3G است.

آستون مارتین والکری AMR pro

فاصله بین دو محور آستون مارتین والکری AMR Pro در مقایسه با نسخه خیابانی حدود 266 میلی متر کشیده تر شده و طول کلی این خودرو هم 380 میلی متر افزایش یافته است. همچنین عرض اکسل های جلو و عقب این خودرو نیز به ترتیب 96 و 115 میلی متر افزایش یافته است. همچنین در زیر بدنه نیز تغییراتی در راستای بهبود جریان هوای عبوری اعمال شده است. آستون مارتین اظهار کرده که والکری AMR Pro نیروی رو به پایین بسیار زیادی در سرعت بالا تولید می کند که البته میزان آن به وسیله تغییر در حالت باله عقب قابل تغییر است.

نمای جانبی آستون مارتین والکری AMR pro

آستون مارتین اظهار کرده که قصد دارد مشخصات فنی کامل این خودرو را طی یک ماه پیش رو منتشر کرده و این کمپانی بنا دارد که پیست لمانز را در مدت 3 دقیقه و 20 ثانیه با همین ابرخودرو طی کند. اگر چنین چیزی محقق شود، آستون مارتین والکری AMR Pro موفق شده در این پیست 8.5 مایلی عملکردی مشابه با خودروهای مسابقه ای LMP1 داشته باشد.

 

سخن پایانی

قرار است که تنها 40 دستگاه به اضافه دو نسخه پروتوتایپ از این ابرخودرو مسابقه ای تولید شود و تمامی این مدل های به صورت چپ فرمان ساخته خواهند شد. اولین سری تحویلی این ابرخودرو مسابقه ای در سه ماه چهارم سال 2021 صورت می گیرد.ستآ

منبع motor1
5 از 1 رای