اخبار خودرو ایران

آرشام موتور با کراس اوور مارس و کامیون آکروکس به شیراز می آید

جمعه - ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
خواندن 3 دقیقه

نمایشگاه خودرو شیراز همه سالی فرصتی است تا فعالان صنعت خودرو و تجاری سازان، برای نمایش آخرین دستاوردهای خود، گرد هم آیند. گروه صنعتی آرشام به عنوان یک تازه نفس در این صنعت، در نمایشگاه شیراز 1403 با دو شاخه اصلی خود، یعنی آرشام موتور و آرشام دیزل حضور پیدا می کند.

نمایشگاه خودرو شیراز همه سالی فرصتی است تا فعالان صنعت خودرو و تجاری سازان، برای نمایش آخرین دستاوردهای خود، گرد هم آیند. گروه صنعتی آرشام به عنوان یک تازه نفس در این صنعت، در نمایشگاه شیراز 1403 با دو شاخه اصلی خود، یعنی آرشام موتور و آرشام دیزل حضور پیدا می کند.

به گزارش خودرونویس، کراس اوور مارس C300 و کامیون کشنده آکروکس، سوغات آرشام در شیراز است که به معرض نمایش گذاشته می شود.

مارس C300 یک کراس اوور جذاب

مارس یک نام جدید در بازار خودرو ایران است که از این پس باید آن را روی محصولات جدیدی ببینیم. آرشام موتور در نظر دارد که کراس اوور مارس را در دو نسخه C300 و C300 پرو روانه بازار کند.

از لحاظ ظاهری می توان این خودروها را مطابق با ترند روز دانست و چهره ای اسپرت و شیک دارند. کراس اوور مارس به چراغ هایی کشیده و جلو پنجره ای بزرگ مجهز شده که بی شباهت به کراس اوورهای اروپایی نیست. رینگ های تمام مشکی هم چهره ای اسپرت به این خودرو داده اند. در بخش عقب می توان چراغ های به هم پیوسته را مشاهده کرد که باز هم ظاهر خودرو را به روز نگه داشته اند. قطعات قرمز رنگ تزئینی را نیز در جای جای بدنه خودرو می توان دید.

در بحث قوای فنی، کراس اوور مارس به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 190 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. گیربکس در نظر گرفته شده برای آن هم یک نمونه 7 سرعته دو کلاچه از ساخته های کمپانی گتراگ است. پیشرانه و جعبه دنده مورد استفاده در مارس C300 به مدت 3 سال متوالی در لیست 10 موتور و گیربکس برتر بازار بوده اند. انتقال قدرت در این کراس اوور به چرخ های جلو انجام می شود. چهار حالت رانندگی اسپرت، اقتصادی، کامفورت و برفی هم به راننده ارائه می شود. سیستم تعلیق کراس اوور مارس در جلو از نوع مک فرسون و در عقب، مستقل دو جناغی است.

طراحی کابین کراس اوور مارس هم بر اساس الگوهای مدرن و جوان پسندانه انجام شده است. سیستم نور پردازی داخلی، صفحه کیلومتر 7 اینچی دیجیتال، دسته دنده برقی، مولتی مدیای 12.3 اینچی، اتو هلد، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری، اکولایزر سیستم صوتی، سنسور نور و باران، تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ های جلو، چراغ های روزتاب، باربند سقفی (روف رک)، 4 کیسه هوا، کروز کنترل هوشمند، سنسور باد تایرها، سقف پانورامیک، سیستم ورود بدون کلید، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، قابلیت تاشوندگی صندلی های عقب، سیستم تهویه اتوماتیک و دوربین دید عقب از امکانات پایه مارس هستند.

اما در بحث تجهیزات، بین دو نسخه C300 و C300 پرو تفاوت های زیادی هم وجود دارد. پیش از هر چیز، رینگ ها هستند که در نسخه پرو یک سایز بزرگتر و از نوع 19 اینچی استفاده شده اند. فرمان خودرو در هر دو نسخه دی کات است اما فقط در نسخه پرو روکش چرمی دارد. کیسه هوای پرده ای فقط در نسخه پرو وجود دارد و فقط در این نسخه است که سنسورهای پارک عقب را می توان داشت. رادار هشدار نقطه کور (BSD)، رادار هشدار باز کردن درها (DOW)، رادار هشدار خروج از پارک (RCTA)، رادار هشدار نزدیک شدن به مانع از جلو (CVW) را فقط در نسخه پرو می بینیم. همچنین خبری از شارژر وایرلس در نسخه معمولی C300 نیست و صرفا در نسخه پرو ارائه می شود. آینه های جانبی فقط در نسخه پرو قابلیت تاشوندگی برقی را دارند. سیستم فیلتراسیون هوای کابین هم در دو نسخه متفاوت است، به گونه ای که در C300 از فیلتر PM2.5 و در C300 پرو از CN95 استفاده کرده اند. دوربین دید 540 درجه هم آخرین و مهم ترین برتری نسخه پرو محسوب می شود.

کامیون آکروکس وارد می شود

دیگر محصول گروه صنعتی آرشام که قرار است تحت برند آرشام دیزل معرفی شود، کامیون کشنده آکروکس است. این کشنده 560 اسب بخاری، ظاهری تنومند و نزدیک به کشنده های اروپایی دارد. موتور استفاده شده در این کامیون، پیشرانه R13 شرکت ایتالیایی ایویکو است و برای انتقال قدرت هم از گیربکس ZF آلمان استفاده کرده اند. شاسی مورد استفاده در این کامیون به کمپانی ایویکو تعلق دارد و تحت استانداردهای آن شرکت مهندسی و طراحی شده است. گشتاور موتور 6 سیلندر 13 لیتری آکروکس، بیش از 2550 نیوتن متر گشتاور دارد.

گیربکس به کار رفته در این کشنده، مجهز به اینتاردر (ترمز گیربکس) و سیستم خنک کننده اختصاصی است. در بحث ایمنی، علاوه بر سیستم های کمکی پایداری، ترمز اضطراری (AEB) و ترمز تپه (HAS) هم در کامیون آکروکس به چشم می خورد. اتاق این کشنده از نوع سقف بلند است و دو تخت خواب دارد. بالابر اتاق هم برقی است و تعلیق بادی در این کامیون دیده می شود.

در بحث تجهیزات، کشنده آکروکس دوربین 360 درجه، دوربین ثبت وقایع، سنسور نور و باران، سنسور باد تایر، صندلی بادی راننده و کمک راننده مجهز به گرمکن و سردکن، سیستم مولتی مدیای 10 اینچی، صفحه کلاستر 7 اینچی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ های روزتاب، چراغ های مه شکن جلو و عقب، 4 بلندگو، هشدار دهنده صوتی دنده عقب، بکسل بند عقب، مبدل برق 220 ولت، یخچال 30 لیتری، بخاری و کولر درجا، شارژر بی سیم تلفن همراه، لاستیک زاپاس، جک 32 تن و PTO را به شما ارائه می دهد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟