اخبار خودرو جهان
بر پایه شورولت کوروت C8 توسعه یافته است

آرس دیزاین S1 پروجکت اسپایدر معرفی شد

چهارشنبه - ۷ آبان ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
آرس دیزاین S1 پروجکت اسپایدر

مدتی پیش کمپانی ایتالیایی Ares  دیزاین ابرخودروی کوپه S1 پروجکت را معرفی کرد. حال طراحان این کمپانی کوچک ایتالیای بار دیگر دست به کار شده اند و نسخه بدون سقف این ابرخودرو یعنی آرس دیزاین S1 پروجکت اسپایدر را طراحی کرده اند. گرچه این ابرخودرو در حال حاضر تنها در قالب یک رندر معرفی شده، اما این کمپانی ایتالیایی قصد دارد که در ادامه تعداد 24 دستگاه از آن را به تولید برساند.

طراحی ظاهری آرس دیزاین S1 پروجکت اسپایدر

به گزارش خودرونویس، ابرخودروی آرس S1 پروجکت اسپایدر طراحی مشترکی در قسمت پروفیل جلو تا قبل شیشه جلو با نمونه کوپه دارد. ولی این نسخه بدون سقف برای هر یک از دو سرنشین این خودرو دارای صفحاتی به منظور هدایت و بازتاب جریان هوا دارد و به گفته آرس دیزاین یک بادگیر مجازی بالای سرنشینان تشکیل می دهد تا به هنگام حرکت با سرعت بالا، حس ناخوشایندگی برای آنها ایجاد نشود.

نمای عقب آرس دیزاین S1 پروجکت اسپایدر

در قسمت عقب پشت هر یک از سرنشینان یک کانال عبور جریات هوا طراحی شده و در همین قسمت دو خروجی اگزوز بزرگ نیز به زیبایی هرچه تمام جانمایی شده اند. سرتاسر پروفیل عقب هم یک نوار LED احاطه کرده و در پایین همین قسمت نیز یک دیفیوزر بزرگ طراحی شده است.

فضای داخلی کابین این ابرخودرو با چرم ناپا و جیر آلکانتارا تودوزی شده که طراحی مجللی دارد. کنسول میانی این خودرو فضای راننده را از سرنشین کناری به طور کامل جدا می کند و روی آن کلیدهای مربوط به مالتی مدیا و سایر کلیدهای کنترلی مربوط به تهویه و تنظیمات خودرو جانمایی و طراحی شده است.

آرس دیزاین S1 پروجکت اسپایدر

مشخصات فنی

آرس دیزاین در این ابرخودرو هم از یک پیشرانه هشت سیلندر تنفس طبیعی استفاده کرده که قادر به تولید بیشینه قدرت 700 اسب بخار و قادر به گاز خوردن تا 8800 دور بر دقیقه است. یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک دو کلاچه نیز تمام نیروی تولیدی این پیشرانه توانمند دور بالا را به محور عقب منتقل می کند. به لطف همین پیشرانه، آرس دیزاین S1 پروجکت اسپایدر قادر است طی 2.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

کابین آرس دیزاین S1 پروجکت اسپایدر

زمانی که کمپانی آرس دیزاین S1 پروجکت کوپه را معرفی کرد، اظهار داشت که شاسی، پیشرانه و گیربکس این خودرو از شورولت کوروت C8 قرض گرفته شده است. ولی این کمپانی ایتالیایی به روزرسانی های گسترده ای روی پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر LT3 کوروت اعمال کرده که موفق شده قدرت تولیدی آن را بیش از 200 اسب بخار نسبت به نمونه نصب شده روی کوروت آن هم بدون اضافه کردن سیستم توربوشارژ یا سوپرشارژ افزایش دهد. جهت یادآوری بیان می کنیم که این پیشرانه در کوروت تنها قادر به تولید 495 اسب بخار قدرت است، ولی همین پیشرانه به لطف ارتقاهای صورت گرفته توسط آرس دیزاین قادر به تولید 705 اسب بخار قدرت و 969 نیوتن متر گشتاور در نمونه کوپه شده است.

 

سخن پایانی

کمپانی آرس دیزاین در این لحظه مطلبی را در خصوص برچسب قیمت S1 پروجکت اسپایدر اعلام نکرده، ولی پیشرانه اظهار کرده بود که نسخه کوپه این ابرخودرو برچسب قیمتی معادل 590 هزار دلار دارد.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟