اخبار خودرو ایران
اعلام لیست برندگان فردا ساعت 12

آخرین مرحله قرعه کشی محصولات سایپا برگزار شد

شنبه - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
مجید باقری قائم مقام فروش سایپا

با توجه به التهاب بازار خودرو در مدت اخیر و به ویژه سال 1399، خودروسازان داخلی با دستور دولت اقدام به فروش محصولات خود هم به صورت فروش فوق العاده و هم به صورت پیش فروش و مشارکت در تولید کردند تا بلکه مقداری از التهاب بازار همیشه تشنه خودروهای کشور بکاهند. شرکت سایپا یکی از دو خودروساز داخلی بود که در چند مرحله اقدام به فروش محصولات خود به سبک قرعه کشی کرد و امروز پنجمین و آخرین مرحله قرعه کشی محصولات سایپا برگزار شد.

به گزارش خودرونویس، تا پیش از این شرکت سایپا چهار طرح فروش برگزار کرده بود که اولین مرحله آن در تاریخ 17 خرداد ماه به صورت فروش فوق العاده سه ماهه بود که به صورت قرعه کشی برگزار شد. پس از آن دو طرح پیش فروش یک ساله نیز به صورت قرعه کشی برگزار شد. سپس سایپا اقدام به برگزاری مراسم قرعه کشی طرح پیش فروش مشارک در تولید کرد و امروز نیز آخرین مرحله قرعه کشی مشارکت در تولید محصولات گروه خودروسازی سایپا برگزار شد.

دکتر مجید باقری قائم مقام فروش و خدمات پس از فروش سایپا اظهار کرد که تمامی خودروهای فروخته شده چه در طرح فروش فوق العاده و چه در طرح پیش فروش یک ساله در موعد مقرر به مشتری تحویل داده خواهند شد و سایپا از این پس دیگر هیچ تعهد معوقه ای نخواهد داشت.

قرعه کشی محصولات سایپا

قائم مقام فروش سایپا در ادامه افزود: اولین طرح فروش فوق العاده این شرکت در تاریخ 17 خرداد برگزار شد و با توجه به موعد مقرر تحویل سه ماهه، سایپا می بایست این خودروها را از تاریخ 17 شهریور به مشتری تحویل می داد. ولی خبر خوش اینجاست که شرکت سایپا از هم اکنون یعنی حدود یک ماه زودتر تحویل این خودروها را به مشتری آغاز کرده است.

مجید باقری در ادامه بیان کرد که این طرح مشارکت در فروش، فعلا آخرین طرح فروش سایپا بوده تا این خودروساز وطنی بتواند بار دیگر از نهادهای دولتی مجوز فروش و پیش فروش محصولات خود را بگیرد.

 

جزییات پنجمین مرحله قرعه کشی محصولات سایپا

پنجمین مرحله قرعه کشی سایپا برای مشارکت در تولید محصولاتی همچون کوییک دنده ای، کوییک R، وانت پراید 151 و وانت پراید 151 آپشنال برگزار شد. طبق آمارهای اعلامی توسط سایپا در این طرح تعداد 84 هزار 642 نفر از مردم ثبت نام کردند که تعداد 83 هزار و 871 نفر واجد شرایط شناخته شدند. این یعنی تنها 771 نفر از متقاضیان فاقد شرایط ثبت نام بودند و این موضوع نشان دهنده کاهش حضور دلالان و آمدن مشتری واقعی برای خرید خودرو است.

برنامه مشارکت در تولید سایپا

در این بین کوییک دنده ای با دارای بودن 41 هزار و 719 متقاضی تایید شده، بیشترین تعداد ثبت نامی را داشت و پس از آن نیز کوییک R با دارابودن تعداد 34 هزار و 848 متقاضی، پرتقاضاترین محصولات سایپا در این طرح مشارکت در تولید بودند.

سایپا ظرفیت این طرح مشارکت در تولید را هشت هزار نفر اعلام کرد. ولی چهار هزار نفر هم در لیست رزرو قرار دارند که در صورتی که هر یک از هشت هزار نفر برنده شده در قرعه کشی موفق به تکمیل وجه در موعد مقرر نشدند، از لیست رزرو به ترتیب به جای آنها انتخاب می شود.

سایپا در این طرح برای کوییک دنده ای و کوییک R مجموعا شش هزار دستگاه ( سه هزار دستگاه برای هر یک) و برای پراید 151 معمولی و آپشنال در مجموع دو هزار ظرفیت ( هزار دستگاه برای هر کدام) در نظر گرفته بود. لازم به ذکر است که ظرفیت رزرو برای هر یک از این خودرو نصف این ظرفیت اعلامی است.

 

خبرهایی در خصوص ساینا S و شاهین

مجید باقری قائم مقام فروش و پیش فروش سایپا اعلام کرد که این شرکت قصد دارد پس از عید غدیر تولید ساینا فیس لیفت یا همان ساینا S را آغاز کند. وی همچنین خبر داد که مراحل تولید خودروی جدید شاهین به خوبی پیش می رود و سایپا قادر خواهد بود این خودرو را در موعد مقرر به مشتری تحویل دهد. طبق اعلام سایپا اولین موعد تحویل این خودرو زمستان سال جاری است. ولی قیمت قطعی شاهین هنوز مشخص نیست و مبلغ دریافتی به صورت علی الحساب بوده و قیمت قطعی آن در زمان عرضه مشخص می شود.

مجید باقری قائم مقام فروش سایپا 2

در زمان عرضه شاهین، قیمت تیپ های مختلف این خودرو نیز مشخص خواهند شد و مشتری با توجه به بودجه خود می تواند نسبت به تکمیل وجه و خرید هر نسخه که بخواهد اقدام کند. وی تاکید کرد قیمت نهایی سایپا شاهین در زمان عرضه با تایید شورای رقابت تعیین خواهد شد.

 

اعلام نتایج قرعه کشی

سایپا اعلام کرده لیست برندگان پنجمین مرحله قرعه کشی این شرکت فردا ساعت 12 در سایت این شرکت اعلام می شود و به هشت هزار نفر از برندگان اصلی این طرح پیامک داده می شود.

انجام قرعه کشی سایپا

برندگان تنها 72 ساعت جهت تکمیل وجه فرصت دارند و اگر تکمیل وجه انجام نشود، از لیست ذخیره هر خودرو به ترتیب به جای افرادی که تکمیل وجه نکرده اند، انتخاب می شود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟