به گزارش خودرونویس، نسل جدید RS3 LMS به مراتب زیباتر از نسل پیشین بوده و در طراحی آن از نسل جدید آئودی A3 الگوبرداری شده است. نسخه اولیه این خودرو دارای طرح گرافیکی بسیار زیبای آئودی اسپرت روی بدنه بوده به جلوپنجره ای بزرگ، خروجی اگزوز در قسمت مرکزی پروفیل عقب و یک بال عقب بزرگ و ثابت مجهز شده است. آئودی سعی کرده که RS3 LMS ضمن دارابودن استایلی تهاجمی و خشن، هماهنگی خوبی میان طراحی اجزای مختلف هم داشته باشد.

نمای عقب آئودی RS3 LMS 2021

مشخصات فنی آئودی RS3 LMS

درست همانند نمونه پیشین، نسل جدید آئودی RS3 LMS مسابقه ای نیز از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره می برد. این پیشرانه نسخه تکامل یافته خانواده پیشرانه های EA888 آئودی بوده که در این خودرو قادر به تولید بیشینه قدرت 340 اسب بخار در 6250 دور بر دقیقه و بیشینه گشتاور 450 نیوتن متر است. یک گیربکس شش سرعته سکوئنشیال به روزرسانی شده هم نیروی تولیدی پیشرانه را به اکسل جلو منتقل می کند. اکسل جلو هم دارای دیفرانسیل با محدود کننده لغزش چند صفحه ای است.

نمای جانبی آئودی RS3 LMS 2021

آئودی با افتخار در خصوص بحث ایمنی این خودروی مسابقه ای صحبت کرده و ادعا دارد که این خودروی مسابقه ای TCR دیگری به اندازه RS3 LMS استاندارد دارای تجهیزات به منظور تامین ایمنی نیست. این تجهیزات ایمنی که آئودی از آنها صحبت کرده شامل رول بار داخل با لوله های استیل، کمربند ایمنی شش نقطه ای، صندلی های مسابقه ای با تکیه گاه های جانبی بسیار خوب، سیستم خاموش کننده حریق و مواردی دیگر است. به صورت آپشنال هم می توان صندلی هایی را با شبکه ایمنی نصب شده در سمت راست و چپ سفارش داد.

پیشرانه آئودی RS3 LMS 2021

آئودی همچنین تغییرات گسترده را در سیستم تعلیق RS3 LMS اعمال کرده است. طراحی جدید سیستم تعلیق مک فرسون جدید جلو عملکرد به مراتب سریع تری از خود در مانورها نشان می دهد و که همین موضوع موجب پایداری بهتر این خودرو شده است. برای عملکرد بهتر در پیچ ها و پایداری و چسبندگی بهتر، سیستم تعلیق چهار اتصالی عقب به میله های تعادلی مسابقه ای به صورت استاندارد مجهز شده است.

 

منبع motor1
5 از 3 رای