اخبار خودرو جهان
کنار زدن رنو مگان RS Trophy-R

حمله آئودی RS3 به رکورد کلاس کامپکت نوربرگ رینگ

چهارشنبه - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
آئودی RS3 رکورد نوربرگ رینگ

زمانی که خودرو اسپرت جدیدی معرفی می شود، پیست نوربرگ رینگ یکی از مهم ترین پیست ها برای ثبت رکورد و قدرتنمایی آن خودروست و این دقیقا همان کاری بوده که آئودی با نسل جدید RS3 اجرا کرده است. آئودی با نسخه سدان RS3 به پیست نوربرگ رینگ رفته و موفق شده با این خودروی پنج سیلندر رکوردی جدید در کلاس کامپکت پیست نوربرگ رینگ به ثبت برساند و یک دور این پیست را طی 7 دقیقه و 40.748 ثانیه طی کرده است.

به گزارش خودرونویس، اگر شما هم از وجود استیکر روی بدنه این آئودی RS3 حاضر در پیست متعجب شده اید به این دلیل بوده که آئودی یک ماه پیش از اینکه نسل جدید RS3 را رونمایی کند با این خودرو اقدام به شکستن رکورد خودروهای کامپکت پیست نوربرگ رینگ آلمان معروف به جهنم سبز کرد. پشت فرمان این آئودی RS3 سدان راننده تست آئودی اسپرت یعنی فرانک استیپلر قرار داشت و موفق شد 4.64 ثانیه رکورد کلاس کامپکت پیست نوربرگ رینگ را ارتقا دهد.

آئودی RS3 رکورد نوربرگ رینگ

در هم شکستن رکورد رنو توسط آئودی

آئودی RS3 برای ثبت این رکورد خیره کننده، مسیر کامل پیست نوربرگ رینگ با طول 20.8 کیلومتری را طی کرد. پیش از آئودی RS3، خودروی جلومحرک رنو مگان RS Trophy-R رکورد کلاس کامپکت این پیست را با ثبت زمان 7 دقیقه و 45.389 ثانیه در دست داشت؛ ولی آئودی موفق شد با نسل جدید RS3 سدان با اختلاف 4.64 ثانیه رکورد رنو با بشکند.

آئودی RS3 رکورد نوربرگ رینگ

این آئودی RS3 سدان ربه تایرهای پیرلی P Zero تروفئو R نیمه اسلیک مجهز شده بود که فشار باد آن ویژه حرکت با سرعت بالا در پیست نوربرگ رینگ تنظیم شده بود. صندلی های کاملا اسپرت جلو و همچنین آهن کشی عقب از جمله اولین اقداماتی بوده که خودروسازانی که به دنبال ثبت رکورد در نوربرگ رینگ هستند، روی خودرو خود نصب می کنند. همچنین چندین دوربین درون کابین و بیرون نصب شده تا تمامی لحظه های حرکت خودرو در پیست ضبط شود.

آئودی RS3 رکورد نوربرگ رینگ

مشخصات فنی آئودی RS3

آئودی RS3 2022 دارای یک پیشرانه 2.5 لیتری پنج سیلندر توربوشارژ بوده که در نسخه قابل عرضه به بازار اروپا قادر به تولید 394 اسب بخار قدرت و در نسخه قابل عرضه به بازار آمریکا و آسیا 403 اسب بخار قدرت تولید می کند. بیشینه گشتاور هر دو مدل 500 نیوتن متر بوده و هر دو مدل دارای سیستم توزیع هوشمند گشتاور و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک کواترو هستند. آئودی RS3 با اتکا به این سیستم انتقال قدرت و پیشرانه توانمند خود، به سادگی از پس پیچ های پر چالش نوربرگ رینگ برآمد.

آئودی RS3 قادر است طی 3.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز در صورت سفارش پکیج پرفورمنس و برداشتن محدود کننده سرعت، 290 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

آئودی در بازار اروپا RS3 هاچبک را با قیمت 60 هزار یورو و نسخه سدان با با قیمت 62 هزار یورو به فروش می رساند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟