اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه شانگهای 2021 صورت گرفت

آئودی A7L سدان ویژه بازار چین معرفی شد

دوشنبه - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
آئودی A7L

اولین محصول آئودی که ویژه بازار چین و توسط جوینت ونچر و سرمایه گذاری مشترک با SAIC توسعه یافته، طی نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 رونمایی شد. این شرکت ضمن عرضه A6L سدان توسط جوینت ونچر آئودی-FAW و نسخه معمولی A7، نسخه L آئودی A7 را رونمایی کرده که برخلاف مدل موجود در بازارهای جهانی دیگر استایل اسپرتبک خود را از دست داده و استایلی مشابه با سدان های معمولی با صندوق عقبی کشیده پیدا کرده است.

استایل ظاهری و ابعاد آئودی A7 L سدان

به گزارش خودرونویس، با توجه به اینکه مشتریان در بازار چین تمایل زیادی به داشتن خودرو با فضای زیاد پا در ردیف عقب دارند، آئودی A7L سدان به لطف فاصله بین دو محور بیشتر نسبت به نمونه اسپرتبک، به مراتب کابینی جادارتر دارد.

نمای جانبی آئودی A7L

فاصله بین دو محور آئودی A7L سدان نسبت به نسخه اسپرتبک، 98 میلی متر افزایش یافته و حال به 3026 میلی متر رسیده و طول کلی این خودرو هم به 5076 میلی متر افزایش یافته است. البته آئودی A7L سدان هنوز طول کلی کمتری نسبت به آئودی A8 استاندارد دارد؛ ولی فاصله بین دو محور آن مقداری جزیی نسبت به نسخه معمولی غیر L آئودی A8 بیشتر است.

نمای عقب آئودی A7L

در خصوص طراحی ظاهری آئودی A7L چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد؛ چراکه به طور کلی این خودرو نسخه کشیده تر شده همان مدل اسپرتبک موجود در بازار جهانی است. این موضوع در خصوص کابین نیز صدق می کند و طراحی مشابهی بین این مدل سدان ویژه بازار چین با نسخه اسپرتبک دیده می شود. تنها تفاوت اصلی در طراحی کابین، فضای بسیار زیاد پا برای سرنشینان در ردیف عقب است.

صندلی عقب آئودی A7L

مشخصات فنی آئودی A7 L سدانFir

آئودی A7L که در تصاویر مشاهده می کنید، نسخه First ادیشن بوده که از یک پیشرانه 3 لیتری توربوشارژ شش سیلندر V شکل  با سیستم کمکی هیبریدی ملایم بهره گرفته است. این پیشرانه قادر به تولید 335 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور است و نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت کواترو به هر چهار چرخ منتقل می شود.

کابین آئودی A7L

این خودرو به صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی و همچنین قابلیت فرمان پذیری هر چهار چرخ مجهز شده و به سادگی می تواند در فضاهای باریک و تنگ چرخش کند و پایداری آن نیز به هنگام حرکت با سرعت بالا در پیچ های تند افزایش یافته است. آئودی قصد دارد که تنها 1000 دستگاه از مدل First ادیشن A7L را تولید کند و تمام تجهیزات آپشنال و سفارشی را به صورت استاندارد روی این نسخه برای جلب توجه مشتریان نصب کرده است.

درب آئودی A7L

سخن پایانی

درست همانند A6L، آئودی A7L سدان نیز در بازار چین در کنار نسخه A7 اسپرتبک تولید می شود و به فروش می رسد. آئودی اظهار کرده که اولین سری تحویل این خودرو به مشتریان در سه ماه اول سال 2022 صورت می گیرد. آئودی تخمین زده که فروشش در بازار چین که بزرگترین بازار خودرویی جهان محسوب می شود، تا اواسط دهه جاری به یک میلیون دستگاه در سال می رسد که افزایش قابل توجهی نسبت به فروش 700 هزار دستگاهی آئودی طی سال 2020 در چین است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟