اخبار خودرو جهان
مشخصات فنی یکسان با گلف GTE

آئودی A3 اسپرتبک 45 TFSI e هیبریدی معرفی شد

سه شنبه - ۱۸ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
آئودی A3 پلاگین هیبرید

آئودی مقداری دیر به معرفی خودروهای پلاگین هیبریدی اسپرت رو آورده؛ این کمپانی در راستای الکتریکی سازی A3 و همچنین معرفی نسخه ای بهینه سازی شده با عملکردی مشابه با خودروهای اسپرت، نسخه پلاگین هیبریدی A3 اسپرتبک را با نام 45 TFSI e معرفی کرده است.

به گزارش خودرونویس، رونمایی آئودی A3 اسپرتبک 45 TFSI e پس از آن صورت گرفت که اشکودا اکتاویا RS iV، فولکس واگن گلف GTE و کوپرا لئون با همین مشخصات فنی معرفی شده بودند. آئودی A3 اسپرتبک پلاگین هیبریدی جدید از یک پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ، یک موتور الکتریکی و همچنین یک پک باتری 13 کیلووات ساعتی بهره گرفته است.

نمای عقب آئودی A3 پلاگین هیبرید

مشخصات فنی آئودی A3 45 TFSI e

این موضوع عجیبی نیست که این هاچبک لاکچری پلاگین هیبریدی آئودی، مشخصات فنی یکسانی با همزادهای نامبرده خود مانند گلف GTE داشته باشد. این هاچبک الکتریکی سازی شده پریمیوم مانند سه خودروی نامبرده قادر به تولید بیشینه قدرت 242 اسب بخار و بیشینه گشتاور 400 نیوتن متر است. با این مشخصات، آئودی A3 45 TFSI e اسپرتبک قادر است طی 6.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 232 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

این خودرو در حالت تمام الکتریکی قادر به پیمایش بیشینه مسافت 63 کیلومتر با در نظر گرفتن سیکل WLTP است. لازم به ذکر است که آئودی A3 اسپرتبک پلاگین هیبریدی در حالت تمام الکتریکی تنها می تواند با بیشینه سرعت 140 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

کابین آئودی A3 پلاگین هیبرید

نیروی تولیدی موتور الکتریکی یکپارچه با گیربکس شش سرعته به محور جلوی آئودی A3 منتقل می شود. پک باتری این خودرو از حالت کاملا خالی تقریبا طی پنج ساعت در صورت استفاده از یک شارژر خانگی، شارژ می شود. به گفته آئودی این پک باتری 13 کیلووات ساعتی قابلیت شارژ با شارژی با نهایت قدرت 2.9 کیلووات را دارد.

 

ویژگی های ظاهری آئودی A3 پلاگین هیبریدی

آئودی به منظور بیشتر کردن جذابیت ظاهری A3 45 TFSI e، جلوپنچره بزرگ تک فریم این خودرو را به رنگ مشکی براق طراحی کرده و چراغ های LED روشنایی در روز را به شکل حرف انگلیسی E طراحی کرده تا بیانگر الکتریکی سازی شدن این هاچبک پریمیوم باشند. آئودی A3 اسپرتبک پلاگین هیبریدی را به صورت استاندارد به چراغ های LED ماتریکس هم مجهز کرده است. آئودی A3 پلاگین هیبریدی به صورت استاندارد به رینگ های 17 اینچی مجهز شده و در پشت آنها دیسک های ترمز بزرگتری نصب شده تا توانایی متوقف کردن این هاچبک الکتریکی سازی شده لوکس و پریمیوم را داشته باشند.

پورت شارژ آئودی A3 پلاگین هیبرید

مشخصات فنی آئودی A3 40 TFSI e

لازم به ذکر است که آئودی یک نسخه ضعیف تر نیز برای A3 اسپرتبک پلاگین هیبریدی به نام 40 TFSI e معرفی کرده که فاقد این دیسک های ترمز بزرگ است. این خودرو هم از همان پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ و یک موتور الکتریکی بهره می برد، با این تفاوت که بیشینه قدرت تولیدی این سیستم هیبریدی روی 201 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن روی 350 نیوتن متر محدود شده است. این نسخه ضعیف تر A3 پلاگین هیبریدی قادر است طی 7.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن 227 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این نسخه در حالت تمام الکتریکی، قادر است بیشینه مسافت 67 کیلومتر را تحت سیکل WLTP طی کند.

آئودی اظهار کرده که قدرت تولیدی بیشتر نسخه 45 TFSI e به لطف نرم افزار متفاوتی که برای ECU آن طراحی شده، به دست آمده است.

چراغ جلو آئودی A3 پلاگین هیبرید

سخن پایانی

آئودی هم اکنون فروش A3 45 TFSI e را در آلمان با برچسب قیمت پایه 49 هزار دلار آغاز کرده است. این خودرو در مدل پایه دارای تجهیزاتی مانند سیستم تهویه مطبوع دو کاناله، شیشه های دودی، کالیپرهای ترمز قرمز رنگ، صندلی های اسپرت، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای و حالات رانندگی مختلف آئودی است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟