اخبار خودرو ایران
در حضور خبرنگاران صورت گرفت

ماشین ری را RIRA ایران خودرو رونمایی شد

چهارشنبه - ۸ تیر ۱۴۰۱
خواندن 6 دقیقه
کراس اوور ری را RIRA ایران خودرو (1)

کراس اوور ری را RIRA ایران خودرو که در گذشته با نام K125 شناخته می شد، صبح امروز در مرکز تحقیقات این شرکت در حضور خبرنگاران تخصصی صنعت خودرو رونمایی شد. خودرو ری را RIRA ایران خودرو در مرحله رانینگ پروتوتایپ بوده و‌ ممکن است در نسخه تولیدی ۱۰ تا ۲۰ درصد نسبت به این مدل تغییرات داشته باشد.

به گزارش خودرونویس، خودرو ری‌ را RIRA اولین کراس اوور تولید ملی ایران بوده و لوکس‌ترین و مدرن ترین خودروی تولیدی داخل است که به سادگی توان رقابت با خودروهای وارداتی و محصولات روز بازار جهانی را دارد.

 

ویدیو رونمایی کراس اوور ریرا (ری را RIRA) ایران خودرو

 

 

ظاهر ماشین ریرا RIRA ایران خودرو

کراس اوور ری را ایران خودرو در ابتدا استایل ظاهری متمایزی با این نسخه رونمایی شده داشت.‌ ولی ایران خودرو به این نتیجه رسید که استایل ظاهری قبلی این خودرو‌ در سال‌های آینده چندان بروز نخواهد بود. به همین دلیل تصمیم به بازطراحی ری را گرفتند و در طراحی این خودرو از جدیدترین ترند طراحب روز خودرو استفاده شده است. خودرو ری را دارای چراغ های جلوی دوتایی بوده و در بالاترین قسمت پروفیل جلو چراغ های LED روشنایی در روز داینامیک نصب شده اند. اما مقداری پایین تر در درون سپر چراغ های اصلی این خودرو جانمایی شده اند که از دو طرف جلوپنجره بزرگ این خودرو را احاطه کرده اند. در دو گوشه پایینی سپر هم چراغ‌ های مه شکن قرار دارند. نمای جانبی کراس اوور ری را طراحی ساده با حجم پردازی های معقولی دارد.

کراس اوور ری را RIRA ایران خودرو (1)

خودروی ری را RIRA یک کراس اوور کامپکت سگمنت B پلاس بوده و‌ ایران خودرو با هدف سهم خواهی از بازار کراس اوورهای لوکس کامپکت در ایران و همچنین سهم خواهی از بازارهای صادراتی این خودرو را طراحی کرده است.

کراس اوور ری را RIRA ایران خودرو (1)

ماشین ری‌ را ایران خودرو از نظر سطح تکنولوژی و تجهیزات نسبت به سایر خودروهای تولید شده در داخل بالاتر بوده و قطعا تصویر ذهنی مشتریان را از برند ایران خودرو تغییر خواهد داد.

 

مشخصات فنی کراس اوور K125 (ری را RIRA) ایران خودرو

کراس اوور K125  (ری را RIRA) ایران خودرو به موتور EF7 پلاس توربوشارژ یا همان TC7 پلاس مجهز شده است. این موتور 1.7 لیتری چهار سیلندر 16 سوپاپ توربوشارژ، قادر به تولید 160 اسب بخار قدرت در دور 5000 و 240 نیوتن متر گشتاور در دور 1600 تا 4500 است. نیروی تولیدی این پیشرانه در تیپ V2 خودرو K125 (ری را RIRA) توسط یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. همچنین سه مد رانندگی اسپرت، اکو و برفی برای گیربکس اتوماتیک خودرو ری را RIRA (K125) تعریف شده است.

کراس اوور ری را RIRA ایران خودرو (1)

مخزن بنزین خودرو ری را RIRA (K125) ایران خودرو حجمی معادل 50 لیتر دارد. همچنین این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو5 بوده و در آینده امکان ارتقا به یورو6 را هم دارد. کراس اوور K125 ری را RIRA) ایران خودرو در هر 100 کیلومتر 6.8 لیتر بنزین مصرف می کند. خودرو ری را RIRA در اکسل جلو دارای سیستم تعلیق مکفرسون و در اکسل عقب دارای تعلیق میله پیچشی است. کراس اوور ری را RIRA (K125) ایران خودرو در همه نسخه ها دارای رینگ 17 اینچی آلومینیومی است. خودروی ری را RIRA که در مراحل توسعه و طراحی با کد K125 شناخته می شد، دارای سیستم پایش فشار باد تایرهاست که در صورت کم شدن فشار باد تایرها به راننده هشدار می دهد.

کراس اوور ری را RIRA ایران خودرو (1)

خودرو ری را RIRA (K125) ایران خودرو یک کراس اوور با ابعاد کامپکت بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4296، 1768 و 1620 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2590 میلی متر است. کمترین فاصله کف خودرو ری را RIRA (K125) از سطح زمین نیز 157 میلی متر اعلام شده است. در حالتی که همه صندلی های خودرو ری را RIRA ایران خودرو در جای خود قرار داشته باشند، 410 لیتر فضای بار در پشت صندلی های ردیف دوم در دسترس است. اما در صورت نیاز به فضای بار بیشتر برای حمل اجسام بزرگتر امکان خواباندن صندلی های ردیف دوم ری را RIRA (K125) وجود دارد که در این صورت فضای بار ری را RIRA (K125) تا 920 لیتر افزایش پیدا می کند.

کراس اوور ری را RIRA ایران خودرو (1)

امکانات ایمنی ماشین ری را RIRA (K125) ایران خودرو

خودرو ری را لوکس ترین خودروی ملی محسوب شده و به لطف تجهیزات ایمنی و رفاهی متعددی که برای آن در نظر گرفته شده می تواند با خودروهای وارداتی و خودروهای روز دنیا رقابت کند. خودرو ری را RIRA (K125) در زمینه تجهیزات ایمنی در تیپ V2 دارای چهار کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی)، ترمز دیسکی جلو و عقب، ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل خودرو در سرازیری، ترمز کمکی اضطراری، ترمز پارک برقی، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، امکان ردیابی و کنترل خودروی سرقتی، هشدار نبستن کمربند ایمنی راننده و سرنشین جلو، مخابره اطلاعات خودرو جهت عیب یابی و ارائه خدمات تعمیرگاهی از راه دور، پایش فشار باد مستقیم تایرها، چراغ روشنایی در روز، کروز کنترل و محدود کننده سرعت است.

کراس اوور ری را RIRA ایران خودرو (1)

امکانات رفاهی ماشین ری را RIRA (K125) ایران خودرو

کراس اوور ری را RIRA (K125) ایران خودرو در تیپ V2 دارای تجهیزات رفاهی مانند سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، فرمان برقی با کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل روی آن، قابلیت تنظیم زاویه فرمان، غربیلک فرمان با تودوزی چرمی، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در 6 جهت، صندلی سرنشین جلو قابل تنظیم در 2 جهت به صورت برقی و 2 جهت به صورت دستی، سانروف برقی، روف راک، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، امکان تنظیم ارتفاع چراغ های جلو به صورت برقی از داخل کابین، آینه های برقی جانبی گرمکن دار، نمایشگر دیجیتالی 10 اینچی در پشت فرمان با امکان تنظیم شدت نور، نمایشگر لمسی 10 اینچی در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی با پورت USB و AUX و درگاه بلوتوث و امکان اتصال به تلفن همراه هوشمند، سیستم صوتی با 6 بلندگو با امکان تغییر حجم صدا متناسب با سرعت خودرو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، خروجی برق 12 ولت در کنسول میانی و در فضای بار با توان 180 وات، تودوزی ترکیبی از پارچه و چرم مصنوعی، سنسور نور و سنسور باران است.

کراس اوور ری را RIRA ایران خودرو (1)

مدل های مختلف کراس اوور ری را RIRA (K125) ایران خودرو

ایران خودرو در ابتدا قصد عرضه نسخه V2 کراس اوور ری را RIRA (K125) را به بازار داشته و در آینده قصد عرضه نسخه های دیگری را هم دارد. ایران خودرو با عرضه تارا و هم اکنون هم کراس اوور ری را RIRA (K125) هدف صادرات خودرو را به صورت جدی دنبال می کند و قصد دارد با این دو محصول به خصوص کراس اوور ری را RIRA سهم قابل توجهی از بازارهای خارجی را هم به دست آورد. ضمن اینکه در داخل ایران نیز عملا به سگمنت کراس اوورهای به نسبت لوکس آن هم با یک محصول ملی تولید داخل ورود کرده و قصد سهم خواهی از این سگمنت رو به رشد و پرطرفدار را دارد.

ایران خودرو قصد دارد در ابتدا کراس اوور ری را RIRA را در تیپ V2 به بازار عرضه کند. ولی در ادامه دو تیپ دیگر شامل تیپ V1 (نسخه دنده ای با تجهیزات رفاهی کمتر) و نسخه V3 (فول ترین نسخه) نیز به بازار ایران عرضه می شوند.

 

عکس ماشین ری را RIRA ایران خودرو

5 از 8 رای

دیدگاه شما چیست؟