به گزارش خودرونویس، پیکاپ تاگا H را باید اولین پیکاپ چینی بازار ایران دانست که روی پلتفرم تویوتا هایلوکس‌ توسعه پیدا نکرده. این خودرو روی پلتفرم ایسوزو دی مکس توسعه پیدا کرده یا به بیان بهتر همان ایسوزو دی مکس ارزان سازی شده است. البته خود ایسوزو دی مکس نیز از پلتفرم شورولت کلورادو بهره گرفته است. بدین ترتیب کینگ لینگ تاگا پادرا دیزل خودروی بی نام و نشانی نیست و پلتفرم و ویژگی های فنی بسیار خوبی دارد.

 

 

ویدیو معرفی پیکاپ تاگا پادرا دیزل

 

 

مشخصات فنی کینگ لینگ تاگا پادرا دیزل (Qing Ling Taga)

پادرا دیزل قصد دارد پیکاپ تاگا H را در دو‌ مدل بنزینی و دیزلی و با دو بدنه استاندارد و‌ لانگ ( کشیده) به بازار عرضه کند. پیکاپ تاگا پادرا دیزل در نسخه دیزلی از یک‌ موتور ۳ لیتری توربودیزل چهار سیلندر خطی ایسوزو با کد 4KH1CT6H1 بهره گرفته که قادر به تولید ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است. ویژگی موتورهای دیزلی دوام بالا و تولید گشتاور در دور پایین است. با عرضه نسخه دیزلی پیکاپ کینگ لینگ تاگا انحصار پیکاپ های دیزلی از فوتون تانلند گرفته شد. این همان پیشرانه ای بوده که نسل قبلی ایسوزو دی مکس در بازار ایران از آن بهره گرفته بود و‌ در این سالها امتحان خود را پس داده است.

پیکاپ کینگ لینگ تاگا پادرا دیزل Qing Ling Taga

پیکاپ تاگا پادرا دیزل قرار نیست که تنها با پیشرانه دیزلی عرضه شود. پیکاپ تاگا در نسخه بنزینی دارای یک موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ تامین شده از ب ام و با کد CE18 بوده که قادر به تولید ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور است. با توجه به توان تولیدی نسخه بنزینی پیکاپ تاگا، این خودرو را می‌ توان قدرتمندترین پیکاپ صفر کیلومتر حال حاضر در بازار ایران دانست. هر دو نسخه دیزلی و بنزینی پیکاپ تاگا پادرا دیزل دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 هستند.

پیکاپ کینگ لینگ تاگا پادرا دیزل Qing Ling Taga

پیکاپ تاگا H در نسخه بنزینی به یک گیربکس 7 سرعته دستی (6 دنده جلو و یک دنده عقب) و در نسخه دیزلی به یک گیربکس 6 سرعته دستی (5 دنده جلو و یک دنده عقب) مجهز شده است.سس نیروی موتور در حالت پیش فرض به چرخ های عقب و در صورت نیاز در دو حالت سبک و سنگین به هر چهار چرخ منتقل می شود. پیکاپ کینگ لینگ تاگا H در بازارهای جهانی دارای یک نسخه مجهز به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک هم بوده که ممکن است پادرا دیزل در آینده پیکاپ تاگا را با گیربکس اتومات هم به بازار عرضه کند.

پیکاپ کینگ لینگ تاگا پادرا دیزل Qing Ling Taga

پیکاپ تاگا پادرا دیزل قرار است که در دو مدل معمولی و لانگ Extended به بازار عرضه شود. نسخه معمولی پیکاپ کینگ لینگ تاگا دارای طول و ارتفاعی معادل 5382 و 1830 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 3096 میلی متر اعلام شده است. اما اگر حوض بار کشیده تر و جادارتری نیاز دارید، قطعا نسخه Extended یا لانگ پیکاپ کینگ لینگ تاگا برای شما مناسب است. این نسخه حدود 30 سانتی متر طول بیشتری داشته و دارای طول و ارتفاعی به ترتیب معادل 5692 و 1830 میلی متر است. همچنین فاصله بین دو محور نسخه Extended پیکاپ تاگا به 3406 میلی متر افزایش یافته است.

پیکاپ کینگ لینگ تاگا پادرا دیزل Qing Ling Taga

پیکاپ تاگا پادرا دیزل در اکسل جلو دارای تعلیق جناقی دوبل و در اکسل عقب دارای تعلیق فنر تخت چند لایه است. همچنین تغییر وضعیت انتقال قدرت بین چرخ ها به صورت الکترونیکی توسط یک کلید دورانی در سمت چپ فرمان صورت می گیرد.

پیکاپ کینگ لینگ تاگا پادرا دیزل Qing Ling Taga

 

امکانات رفاهی پیکاپ تاگا پادرا دیزل

پیکاپ تاگا پادرا دیزل را می توان لوکس ترین پیکاپ صفر کیلومتر حال حاضر بازار ایران دانست. پیکاپ کینگ لینگ تاگا در زمینه تجهیزات رفاهی دارای نمایشگر 10 اینچی لمسی سیستم مالتی مدیا و سرگرمی، کلاستر دیجیتالی پشت فرمان، فرمان D شکل با کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل، صندلی برقی راننده در 8 جهت با قابلیت تنظیم گودی کمر، صندلی برقی سرنشین در 4 جهت، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای است.

پیکاپ کینگ لینگ تاگا پادرا دیزل Qing Ling Taga

امکانات ایمنی پیکاپ تاگا پادرا دیزل

پیکاپ کینگ لینگ تاگا پادرا دیزل در زمینه تجهیزات ایمنی هم یکی از کامل ترین هاست. پیکاپ تاگا در زمینه تجهیزات ایمنی دارای دو کیسه ایمنی هوا، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز دیسکی در هر چهار چرخ، کروز کنترل، سنسور نور، چراغ روشنایی در روز، دوربین دید 360 درجه، هشدار خروج از خط، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، پایش فشار باد تایرها، سنسور باران، سیستم حفظ تعادل خودرو در حین شتابگیری و … است. لازم به ذکر است که به صورت آپشنال می توان پیکاپ تاگا را با ترمز کاسه ای عقب سفارش داد.

پیکاپ کینگ لینگ تاگا پادرا دیزل Qing Ling Taga

ظاهر پیکاپ کینگ لینگ تاگا H پادرا دیزل

پیکاپ کینگ لینگ تاگا H پادرا دیزل در نمای جلو چهره خشن و پر ابهتی را به نمایش می گذارد. پیکاپ تاگا در نمای جلو طراحی مدرن تر و بروزتری را نسبت به سایر پیکاپ های رقیب موجود در بازار ایران دارد. چراغ های اصلی باریک بوده که توسط یک ورودی هوای باریک به هم متصل شده اند. در قسمت میانی پروفیل جلو جلوپنجره بزرگی را شاهد هستیم که از دو طرف با مه شکن هایی بزرگ احاطه شده است.

پیکاپ کینگ لینگ تاگا پادرا دیزل Qing Ling Taga

پیکاپ تاگا مانند عمده خودروهای موجود در این سگمنت در نمای جانبی و عقب طراحی ساده ای را به نمایش می گذارد. اما خطوط بدنه در قسمت حوض بار و زیر درب ها ظاهر قسمت جانبی پیکاپ تاگا H را از سادگی خارج کرده است. در نمای عقب هم چهره جذاب و به نسبت ساده ای را برای پیکاپ تاگا H پادرا دیزل شاهد هستیم که در کنار دستگیره درب حوض بار، دوربین دید عقب این خودرو جانمایی شده است. نکته مثبت پیکاپ تاگا وجود فضا درون سپر برای بالارفتن ساده تر از این خودرو و دسترسی به حوض بار بوده که در پیکاپ های دیگری که در بازار ایران وجود دارند نمونه آن دیده نشده است.

پیکاپ کینگ لینگ تاگا پادرا دیزل Qing Ling Taga

داخل پیکاپ تاگا پادرا دیزل

پیکاپ کینگ لینگ تاگا پادرا دیزل یک خودروی تجاری محسوب می شود و در این سگمنت استفاده از متریال گران قیمت برای تزیینات کابین مرسوم نبوده و صرفا ماندگاری بالا شرط اصلی انتخاب متریال کابین است. با این حال پیکاپ تاگا کابینی لوکس به نسبت سایر پیکاپ های موجود در بازار ایران را به نمایش گذاشته است. در میان داشبورد یک نمایشگر لمسی 10 اینچی قرار داشته و در پشت فرمان نیز یک نمایشگر تمام دیجیتالی قرار دارد. این خودرو تنها پیکاپ بازار ایران بوده که فاقد نمایشگر آنالوگ در پشت فرمان بوده و مانند اسیووی ها و کراس اوورهای جدید و لوکس دارای کلاستر دیجیتالی پشت فرمان است. رودری ها و داشبورد با وجود اینکه در بخش هایی از پلاستیک خشک طراحی شده اند، ولی کیفیت مطلوبی دارند. صندلی ها هم دارای تودوزی چرم مصنوعی مشکی هستند. در بین صندلی های جلو نیز یک کنسول وسط و زیرآرنجی عریضی تعبیه شده که هم فضای داخل جاداری دارد و هم در حین رانندگی می توانید از آن به عنوان تکیه گاه آرنج استفاده کنید.

پیکاپ کینگ لینگ تاگا پادرا دیزل Qing Ling Taga

قیمت پیکاپ تاگا H پادرا دیزل

پادرا دیزل در این لحظه قیمت و حتی محدوده قیمت پیکاپ تاگا H بنزینی و دیزلی را اعلام نکرده. ولی با توجه به اینکه تاگا در حال حاضر لوکس ترین و قدرتمندترین پیکاپ تولیدی کشور محسوب می شود، قطعا قیمت پیکاپ تاگا پادرا دیزل در نسخه پایه بالای یک میلیارد تومان خواهد بود.

 

 

عکس پیکاپ تاگا پادرا دیزل

 

5 از 4 رای